logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Na wypadek ICE
25.10.2008
Tematy: Kampanie, Polska, Obronność i bezpieczeństwo

Na wypadek ICE



ICE. Informacja = Życie.W sytuacji wypadku lub innego zagrożenia nasi bliscy często nie wiedzą, co się wydarzyło i gdzie się znajdujemy. W dowodzie osobistym i innych dokumentach, które nosimy w portfelu, najczęściej nie mamy zapisanych numerów kontaktowych. Nieliczni mają je na kartce papieru lub w telefonie komórkowym. Najlepszym sposobem na zapisanie tak ważnej informacji jest karta ICE – trwała, plastikowa, z 3 numerami do naszych najbliższych.

Skrót ICE (In Case of Emergency) oznacza w nagłym wypadku . Pomysł kart ICE powstał z inicjatywy włoskich ratowników, którzy zauważyli lukę informacyjną w kontakcie z rodziną i bliskimi poszkodowanych.

W 2007 r. na polskich drogach doszło do prawie 50 000 wypadków drogowych. Ucierpiało w nich 70 000 osób. Zapisane na karcie numery telefonów pozwalają służbom ratunkowym, Policji czy Straży Pożarnej, na szybki kontakt z bliskimi osoby poszkodowanej. Pomaga to ustalić jej tożsamość oraz stan zdrowia (choroby, przebyte urazy lub leki, które bierze).

Wypadki komunikacyjne, to nie jedyne zagrożenie. Karta ICE jest niezastąpiona także w innych sytuacjach: gdy zgubi się dziecko, ktoś straci przytomność, albo nie potrafi podać swoich danych osobowych – wtedy ułatwia kontakt z rodziną takiej osoby.

Karta ICE zawiera imię i nazwisko właściciela oraz numery telefonów do 3 osób, które należy powiadomić w razie wypadku. Osoby podane do kontaktu powinny umieć udzielić informacji o stanie zdrowia właściciela karty. Karta nie zawiera informacji o grupie krwi, bo i tak nie zwalnia ona lekarza z obowiązku przeprowadzenia próby krzyżowej przed transfuzją.

W oddziałach PCK w całym kraju oraz w e-sklepie na www.pck.pl można kupić zdrapkę ze specjalnym kodem. Za pomocą kodu należy się zalogować na podanej stronie i wpisać swoje dane oraz kontakty do 3 najbliższych osób. Plastikową, wydrukowaną kartę otrzymamy pocztą.

Patronem Honorowym kampanii jest Prezydent m. st. Warszawy Hanna Gronkiewicz -Waltz. Karty ICE rekomendowane są przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Patroni medialni kampanii to Polskie Radio, Gazeta Prawna, Wirtualna Polska, Auto Świat. Nośnikami kampanii są ulotki i plakaty umieszczone w środkach transportu miejskiego, bannery internetowe oraz reklamy radiowe i prasowe.



Nazwa kampanii:
Karta ICE - w nagłym wypadku
Czas:
2008.10.22 - 2008.11.15
Nadawca:
Polski Czerwony Krzyż
Media:
Plakaty, ulotki, radio, internet, prasa
Wykonawca:
Studio RED
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
ICE. Informacja = Życie





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek