logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  25.10.2008

Na wypadek ICE



ICE. Informacja = Życie.W sytuacji wypadku lub innego zagrożenia nasi bliscy często nie wiedzą, co się wydarzyło i gdzie się znajdujemy. W dowodzie osobistym i innych dokumentach, które nosimy w portfelu, najczęściej nie mamy zapisanych numerów kontaktowych. Nieliczni mają je na kartce papieru lub w telefonie komórkowym. Najlepszym sposobem na zapisanie tak ważnej informacji jest karta ICE – trwała, plastikowa, z 3 numerami do naszych najbliższych.

Skrót ICE (In Case of Emergency) oznacza w nagłym wypadku . Pomysł kart ICE powstał z inicjatywy włoskich ratowników, którzy zauważyli lukę informacyjną w kontakcie z rodziną i bliskimi poszkodowanych.

W 2007 r. na polskich drogach doszło do prawie 50 000 wypadków drogowych. Ucierpiało w nich 70 000 osób. Zapisane na karcie numery telefonów pozwalają służbom ratunkowym, Policji czy Straży Pożarnej, na szybki kontakt z bliskimi osoby poszkodowanej. Pomaga to ustalić jej tożsamość oraz stan zdrowia (choroby, przebyte urazy lub leki, które bierze).

Wypadki komunikacyjne, to nie jedyne zagrożenie. Karta ICE jest niezastąpiona także w innych sytuacjach: gdy zgubi się dziecko, ktoś straci przytomność, albo nie potrafi podać swoich danych osobowych – wtedy ułatwia kontakt z rodziną takiej osoby.

Karta ICE zawiera imię i nazwisko właściciela oraz numery telefonów do 3 osób, które należy powiadomić w razie wypadku. Osoby podane do kontaktu powinny umieć udzielić informacji o stanie zdrowia właściciela karty. Karta nie zawiera informacji o grupie krwi, bo i tak nie zwalnia ona lekarza z obowiązku przeprowadzenia próby krzyżowej przed transfuzją.

W oddziałach PCK w całym kraju oraz w e-sklepie na www.pck.pl można kupić zdrapkę ze specjalnym kodem. Za pomocą kodu należy się zalogować na podanej stronie i wpisać swoje dane oraz kontakty do 3 najbliższych osób. Plastikową, wydrukowaną kartę otrzymamy pocztą.

Patronem Honorowym kampanii jest Prezydent m. st. Warszawy Hanna Gronkiewicz -Waltz. Karty ICE rekomendowane są przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Patroni medialni kampanii to Polskie Radio, Gazeta Prawna, Wirtualna Polska, Auto Świat. Nośnikami kampanii są ulotki i plakaty umieszczone w środkach transportu miejskiego, bannery internetowe oraz reklamy radiowe i prasowe.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Karta ICE - w nagłym wypadku
Czas:
2008.10.22 - 2008.11.15
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Polska
Nadawca:
Polski Czerwony Krzyż
Media:
Plakaty, ulotki, radio, internet, prasa
Wykonawca:
Studio RED
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
ICE. Informacja = Życie





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 18.08.2022

    We własnym kubku płacisz mniej. Żabka umożliwia zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem


  • 12.08.2022

    Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?


  • 12.08.2022

    Konkurs Art Moves 2022 na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty


  • 11.08.2022

    „Adamed Dla Rodziny” – rusza program bezpłatnych badań i porad medycznych


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek