Teatralne gesty walki ze śmiercią. Symboliczny pojedynek, który wygrany może zwrócić życie i pomóc odzyskać nad nim pełną kontrolę. Te nieco przerysowane obrazy ludzi siłujących się z kostuchą mają uświadomić społeczeństwu, że problemy związane z nałogiem palenia papierosów są często bagatelizowane. Twórcy reklam sugerują, że większość palaczy nie zdaje sobie sprawy, jak poważne problemy zdrowotne wynikają z uzależnienia od tytoniu i nikotyny. Nie są świadomi, że tak naprawdę igrają ze śmiercią. Hasła na plakatach zachęcają do podjęcia próby uwolnienia się od nałogu jak najwcześniej: „Get your life back. Death can wait. Find the power to quit smoking today” („Odzyskaj swoje życie. Śmierć może zaczekać. Znajdź w sobie siłę, by rzucić palenie już dziś”).
Kreację kampanii zrealizowała amerykańska agencja reklamowa R&R Partners. Plakaty są częścią programu antytytoniowego i antynikotynowego prowadzonego w stanie Utah. Pierwszym zalecanym w akcji krokiem do rzucenia palenia jest wizyta na stronie internetowej waytoquit.org. Wśród porad są tam zarówno wskazówki dla osób uzależnionych, jak i ich najbliższych. Twórcy akcji kładą nacisk nie tylko na aspekt zdrowotny. Zwracają też uwagę na straty finansowe osób uzależnionych. W tym celu na stronie znajduje się aplikacja, która liczy ile daną osobę w skali miesiąca lub roku kosztuje palenie.
Sandra Sych
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym