logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie
   ──────  07.04.2017

Na pierwszy rzut oka



Zespół zawodowych HR-owców poproszono o przeprowadzenie badania. Podzielono ich na dwie grupy, które miały opisywać co widzą na wskazanych zdjęciach. Pierwsza z nich otrzymała fotografie białych ludzi, druga czarnoskórych. Osoby ubrane podobnie lub sfotografowane podczas wykonywania tych samych czynności zostały dla porównania sklasyfikowane jako: spóźniony/złodziej, projektantka mody/ekspedientka, przełożony/ochroniarz, grafficiarz/wandal, menadżer banku/szofer. Wyraźnie widać, że kolor skóry wpływał na wypowiedzi badanych. Białym przypisywano wyższą pozycję społeczną, natomiast czarnych określano jako ich podwładnych.

Kampania zrealizowana przez brazylijską agencję Master Comunicacao dla Government of Paraná State zwraca uwagę na dyskryminację z powodu koloru skóry w miejscach pracy. Według przytoczonych danych 82,6% czarnoskórych uważa, że ma to wpływ na ich pracę. Zarabiają 37% mniej od białych. Tylko 18% zajmuje stanowiska kierownicze. Stanowią 60,6% bezrobotnych.

 

Katarzyna Kwiatkowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The image test
Czas:
2017.3.7
Nadawca:
Government of Paraná State
Media:
telewizja, internet
Wykonawca:
Master Comunicacao
Adresaci:
pracodawcy, którzy dyskryminują czarnoskórych pracowników
Hasło kampani:
This is institutional racism and it has serious consequences. (To jest rasizm instytucjonalny i ma poważne konsekwencje.) Enough pretending it’s normal. Racism is a crime. (Dość udawania, że to normalne. Rasizm jest przestępstwem.)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 15.02.2023

    All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek