logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Na dnie przez alkohol – dosłownie
29.06.2015
Tematy: Kampanie, Polska, Obronność i bezpieczeństwo, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Na dnie przez alkohol – dosłownie



Alkohol ciągnie na dno – to hasło przestrzega nie przed społecznymi i psychicznymi skutkami uzależnienia, ale dosłownie przed znalezieniem się na dnie zbiornika wodnego.

Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego ruszył z kampanią informacyjną pod takim hasłem. Kampania jest kontynuacją wcześniejszych działań Samorządu Województwa dotyczących promocji bezpiecznego wypoczynku nad wodą. Jej celem jest propagowanie trzeźwości i ukazanie zagrożeń i negatywnych skutków spożywania alkoholu i innych substancji psychoaktywnych podczas letniego wypoczynku, szczególnie nad wodą. 

Hasło kampanii ma na celu ukazanie zagrożenia "kąpieli z promilami" oraz zachęcenie wypoczywających ludzi do reagowania na sytuacje niebezpieczne, np. gdy widzą osobę nietrzeźwą która wypożycza jakikolwiek sprzęt wodny.

Województwo zachodniopomorskie jest bardzo często docelowym miejscem wypoczynku mieszkańców Polski (plaże np. Mielno, Miedzyzdroje, Pobierowo). Wielu przyjezdnych turystów nie ma do czynienia na co dzień z wodą i posiada też mniejszą umiejętność pływania. Niedostateczna umiejętność pływania lub zmęczenie połączone z alkoholem jest niebezpieczne. Dodatkowym zagrożeniem jest wysoka temperatury powietrza która może wzmocnić działanie alkoholu. Następuje wtedy ograniczenie koordynacji ruchowej, ludzie stają się bardziej rozluźnieni, a tym samym – lekkomyślni. Pod wpływem alkoholu rozszerzają się naczynia krwionośne. Wówczas po kontakcie z zimną wodą można doznać szoku termicznego. W Polsce blisko 30% utonięć związanych jest ze spożywaniem alkoholu.

Plakaty z hasłem promującym akcję będzie można zobaczyć w pobliżu kąpielisk, w budynkach użyteczności publicznej oraz na ekranach regionalnych pociągów. Partnerem kampanii są: Zachodniopomorskie WOPR i Komenda Wojewódzka Policji w Szczecinie.

W ramach kampanii ratownicy otrzymają także koszulki z nadrukiem logo akcji oraz ogólnopolskim numerem ratunkowym nad wodą 601 100 100. Natomiast frisbee z hasłem akcji ma zwrócić uwagę wczasowiczów, jak ważny jest trzeźwy wypoczynek nad wodą. Gadżety kampanii do bezpłatnej dystrybucji otrzyma WOPR. Ratownicy będą także informować o możliwości sprawdzenia trzeźwości, dzięki alkomatom ALCOBLOW. Urządzenia zostały zakupione ze środków Województwa Zachodniopomorskiego w 2014 r. w ramach programu "Trzeźwy kierowca". Alkomaty otrzymały WOPR, KWP i OSP.



Nazwa kampanii:
Alkohol ciągnie na dno
Czas:
2015.6.26
Nadawca:
Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego
Media:
Plakaty
Adresaci:
Wypoczywający nad wodą





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek