Myśliwy i ofiara w jednym ciele
Jak pies z kotem lub jak myśliwy polujący na zwierzynę. Tak można określić relacje występujące między mózgiem a ciałem osoby chorej na stwardnienie rozsiane. To choroba autoimmunologiczna – powoduje, że układ odpornościowy zwalcza komórki nerwowe własnego organizmu. Mózg i ciało nie potrafią się porozumieć, zupełnie jakby były ze sobą w ustawicznym konflikcie.
Pod hasłem "Multiple Sclerosis turns your brain & body against each other" ("Stwardnienie rozsiane zwraca twój mózg i ciało przeciwko sobie") stowarzyszenie Multiple Sclerosis Society prowadziło w sierpniu br. kampanię, której celem było uświadomienie osobom zdrowym, z jakimi problemami borykają się chorzy na SM. Ludzkie sylwetki na reklamach zatytułowanych "Cat vs Dog" ("Kot kontra Pies") i "Hunter vs Deer" ("Myśliwy kontra Jeleń") były hybrydami tych antagonistów. Ilustracje wykonała Lauren Marriott.
Nieprzewidywalne i frustrujące jest stwardnienie rozsiane, a jego symptomy przejawiają się w różnorakiej postaci. Do najczęściej występujących zalicza się problemy ze wzrokiem, zawroty głowy, niewyraźną mowę, mrowienie, czy drętwienie kończyn. W Tygodniu Świadomości SM (29 sierpnia – 4 września) twórcy kampanii zachęcali do pomocy osobom chorym, aby mogły znowu cieszyć się życiem, a nie walczyć tylko o jego kolejny dzień.
K. Truszkowska
zobacz także
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025Kampanie
Nie bądź internetowym trollem