Znaną formułę McLuhan’a Medium is the message urzeczywistniła prohigieniczna wietnamska kampania. Trudno o przekaz bardziej skuteczny od komunikatu bezpośrednio wskazującego sposób rozwiązania problemu. I trudno też o bardziej bezpośrednią kampanię niż ta powstała z inicjatywy Banku Światowego oraz wietnamskiego Ministerstwa Zdrowia, zachęcającą do mycia rąk.
Praktycznie i ekologicznie – po opuszczeniu publicznej toalety adresat widzi błękitny arkusz z instrukcją „Ten plakat zrobiony jest z mydła. Umyj nim ręce”.
Celem kampanii jest wpojenie nawyku mycia rąk po wyjściu z toalety, a tym samym ograniczenie rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych. Choć z perspektywy Europy problem wydaje się marginalny, według danych UNICEF jedynie 12% Wietnamczyków myje ręce przed posiłkiem, 16% – po wyjściu z toalety. Poprawa warunków sanitarnych jest konieczna dla rozwoju kraju.
M. Woźniak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu