logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Mural z Marią
03.07.2011
Tematy: Wydarzenia

Mural z Marią



W poniedziałek, 4 lipca, przybędzie w Warszawie kolejny mural poświęcony patronce obchodzonego Roku Marii Skłodowskiej-Curie. Mural powstanie na budynku dawnego Instytutu Radowego przy ulicy Wawelskiej 15.

Praca ma uczcić dorobek całego życia Marii Skłodowskiej-Curie. Prace nad muralem nieprzypadkowo rozpoczynają się 4 lipca. W tym dniu przypada 77. rocznica śmierci urodzonej w Warszawie uczonej. Ze względu na tak wyjątkowe miejsce, projekt muralu autorstwa Krzysztofa Bagińskiego jest minimalistyczny w formie, wyróżnia się prostym liternictwem i kontrastowymi kolorami. Odbiega stylistyką od poprzednich obrazów składających się na ścieżkę śladami Marii Skłodowskiej-Curie po Warszawie.  

Malowanie rozpocznie się o godz. 13.00. Poprzedzi je złożenie kwiatów pod pobliskim pomnikiem Marii Skłodowskiej-Curie przez uczestników projektu: przedstawicieli  m.st. Warszawy, Centrum Onkologii w Warszawie oraz Good Looking Studio.

– Moim najgorętszym życzeniem jest powstanie Instytutu Radowego w Warszawie – wielokrotnie podkreślała  Maria Skłodowska- Curie. Jej marzenie ziściło się w 1932 roku. Stało się to za sprawą samej uczonej, która była inicjatorką budowy Instytutu i w tym celu podarowała mu 1 gram radu. Został on kupiony za 80.000 dolarów, zebranych przez uczoną wśród amerykańskiej Polonii. Ten cenny pierwiastek służył Polakom do prekursorskich badań nad zwalczaniem nowotworów z zastosowaniem terapii radiologicznej. Utworzenie Instytutu Radowego było zwieńczeniem kariery naukowej polskiej noblistki.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek