logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  28.04.2015

Mural i wystawa o jednych z wielu



W drugiej edycji kampanii „Jedni z wielu”, dotyczącej przełamywania stereotypów na temat Romów, powstanie 6 różnych murali w 6 lokalizacjach. Pokazane zostaną konkretne twarze bohaterów kampanii. Różne twarze wybijają się na tle mozaiki kwadratów które tworzą złożoną mieszankę, będącą metaforą luźnych relacji społecznych pomiędzy mniejszościami i większościami. Kwadraty są umieszczone na niewidocznej siatce, która porządkuje całą kompozycję i czyni ją jednolitą i czytelną gdy jest oglądana z pewnej odległości. Projekt zawiera hasła, które mają być niedosłownym przekazem – można je doczytywać za każdym razem, gdy je widzimy. Wracając jeszcze na chwilę do bohaterów, to celowo namalowaliśmy czarno-białe twarze, które są naszym zdaniem bardziej konkretne – Romowie nie są nijacy. Stylistyka nie jest cukierkowa – chcieliśmy uniknąć kojarzenia akcji z wprowadzaniem nowych chipsów na rynek – opowiada Konrad Iwanowski z wrocławskiej Grupy Kolektyf, która wykona mural na ścianie budynku przy ul. Zabłocie 22.

W zeszłym roku w ramach kampanii na Dolnym Śląsku grupa wykonała mural, który przedstawiał zegar z odsłoniętym wnętrzem pełnym różnych trybików. Zegar symbolizował również abstrakcyjnie ujęte wielowarstwowe społeczeństwo, w którym Romowie są jednym z istotnych trybów. Zegar i czas symbolizowały również zagadnienia mniejszości etnicznych, których historia jest nie tylko problemem dnia dzisiejszego, ale setek lat przeszłości i będzie obecna również później.

Na ulicach Krakowa pojawiały się billboardy z różnymi postaciami: Krzysztofa Gila – doktoranta krakowskiej ASP, Ewy Krawczyk – nauczycielki z Nowego Targu, Rafała Siwaka – górnika z Lubina, teraz na billboardach
widnieje Małgorzata Mirga-Tas – artystka z Czarnej Góry. Na początku maja w Krakowie w ramach kampanii otwarta zostanie wystawa „ROMARISING – bohaterowie kampanii społecznej Jedni z wielu w
obiektywie Chada Evansa Wyatta” i powstanie mural.

Fundacja Integracji Społecznej Prom oraz prof. Stanisław Tabisz – Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie zapraszają na wernisaż wystawy ROMARISING w Galerii ASP przy ul. Basztowej 18 – w poniedziałek 4 maja o godz. 19:00. Podczas wernisażu obecni będą bohaterowie kampanii oraz autor zdjęć, amerykański fotograf Chad Evans Wyatt. Za tłumaczenia odpowie firma tłumaczeniowa Behlert & Behlert. Teresa Mirga wraz z Piotrem Hartmanowiczem będą odpowiedzialni za oprawę muzyczną wernisażu.

Zadaniem kampanii jest ukazanie Romów jako ludzi wykształconych, pracujących, uczestniczących w życiu kulturowym. Celem kampanii jest zmiana negatywnych postaw wobec Romów, ułatwienie im pełnej integracji społecznej oraz rozwoju zawodowego.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 24.01.2022

Znak – pełnosprawni


Na całym świecie osoby niepełnosprawne ruchowo są w życiu publicznym reprezentowane przez jedną ikonę – osobę siedzącą na...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


  • 27.04.2022

    Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)


  • 25.04.2022

    „Kawa za książkę” w Green Caffè Nero


  • 22.04.2022

    Dzień Ziemi 2022 — miejski happening w Krakowie


  • 21.04.2022

    Słodki smak pomagania — Pralina Ukraina podbija serca i kubki smakowe Polaków


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek