W drugiej edycji kampanii „Jedni z wielu”, dotyczącej przełamywania stereotypów na temat Romów, powstanie 6 różnych murali w 6 lokalizacjach. Pokazane zostaną konkretne twarze bohaterów kampanii. Różne twarze wybijają się na tle mozaiki kwadratów które tworzą złożoną mieszankę, będącą metaforą luźnych relacji społecznych pomiędzy mniejszościami i większościami. Kwadraty są umieszczone na niewidocznej siatce, która porządkuje całą kompozycję i czyni ją jednolitą i czytelną gdy jest oglądana z pewnej odległości. Projekt zawiera hasła, które mają być niedosłownym przekazem – można je doczytywać za każdym razem, gdy je widzimy. Wracając jeszcze na chwilę do bohaterów, to celowo namalowaliśmy czarno-białe twarze, które są naszym zdaniem bardziej konkretne – Romowie nie są nijacy. Stylistyka nie jest cukierkowa – chcieliśmy uniknąć kojarzenia akcji z wprowadzaniem nowych chipsów na rynek – opowiada Konrad Iwanowski z wrocławskiej Grupy Kolektyf, która wykona mural na ścianie budynku przy ul. Zabłocie 22.
W zeszłym roku w ramach kampanii na Dolnym Śląsku grupa wykonała mural, który przedstawiał zegar z odsłoniętym wnętrzem pełnym różnych trybików. Zegar symbolizował również abstrakcyjnie ujęte wielowarstwowe społeczeństwo, w którym Romowie są jednym z istotnych trybów. Zegar i czas symbolizowały również zagadnienia mniejszości etnicznych, których historia jest nie tylko problemem dnia dzisiejszego, ale setek lat przeszłości i będzie obecna również później.
Na ulicach Krakowa pojawiały się billboardy z różnymi postaciami: Krzysztofa Gila – doktoranta krakowskiej ASP, Ewy Krawczyk – nauczycielki z Nowego Targu, Rafała Siwaka – górnika z Lubina, teraz na billboardach
widnieje Małgorzata Mirga-Tas – artystka z Czarnej Góry. Na początku maja w Krakowie w ramach kampanii otwarta zostanie wystawa „ROMARISING – bohaterowie kampanii społecznej Jedni z wielu w
obiektywie Chada Evansa Wyatta” i powstanie mural.
Fundacja Integracji Społecznej Prom oraz prof. Stanisław Tabisz – Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie zapraszają na wernisaż wystawy ROMARISING w Galerii ASP przy ul. Basztowej 18 – w poniedziałek 4 maja o godz. 19:00. Podczas wernisażu obecni będą bohaterowie kampanii oraz autor zdjęć, amerykański fotograf Chad Evans Wyatt. Za tłumaczenia odpowie firma tłumaczeniowa Behlert & Behlert. Teresa Mirga wraz z Piotrem Hartmanowiczem będą odpowiedzialni za oprawę muzyczną wernisażu.
Zadaniem kampanii jest ukazanie Romów jako ludzi wykształconych, pracujących, uczestniczących w życiu kulturowym. Celem kampanii jest zmiana negatywnych postaw wobec Romów, ułatwienie im pełnej integracji społecznej oraz rozwoju zawodowego.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia