logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Mowa ciała zdradza status materialny
05.02.2009
Tematy: Wydarzenia

Mowa ciała zdradza status materialny



Status społeczno-ekonomiczny można poznać nie tylko po samochodzie, mieszkaniu czy markowych ubraniach. Zdradza go również mowa naszego ciała, np. to, jak bardzo angażujemy się w kontakty z innymi ludźmi – uważają badacze z USA.

Para psychologów z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley nagrywała uczestników badania w czasie rozmowy z inną, pierwszy raz widzianą osobą. W trakcie takiej konwersacji rozmówcy mieli się wzajemnie poznać. Naukowcy zwracali uwagę na dwa rodzaje zachowań – świadczące o zaangażowaniu w kontakt z drugą osobą (np. potakiwanie głową, śmianie się i kontakt wzrokowy) oraz wskazujące na brak zainteresowania rozmówcą (np. bawienie się rzeczami osobistymi czy bazgranie).

Okazało się, że na podstawie takich niewerbalnych sygnałów psychologowie byli w stanie ocenić status społeczno-ekonomiczny badanych osób. Uczestnicy testu, których rodzice wywodzili się ze środowisk lepiej sytuowanych byli bardziej obojętni wobec swoich rozmówców niż osoby z biedniejszych rodzin. Następnie, 1-minutowe fragmenty nagrań pokazano niezależnej grupie obserwatorów. Ich oceny również były trafne.

Zdaniem autorów pracy, osoby bogatsze, zajmujące lepszą pozycję społeczną są mniej uzależnione od innych. Ten brak zależności odzwierciedla mowa ich ciała w trakcie kontaktów z innymi ludźmi – podsumowują psychologowie.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek