logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kanada, Ekologia i środowisko
   ──────  30.09.2013

Morze ma gorzej

Your browser does not support the video tag.


Zaczyna się beztrosko i wesoło. W tle gra wpadająca w ucho piosenka „Happy Go Lucky Me” Paula Evansa. Zwierzęta wiodą spokojne życie w leśnej okolicy. Przez łąkę jednak ciągnie się lina z sidłami, w które po kolei wpadają. Nad drzewami, gdzie przed chwilą mogła beztrosko skakać wiewiórka, pojawia się gąszcz ciężkiej i grubej siatki. Z kolei na farmie traktor przejeżdżający przez pole powoduje pęknięcia terenu i zawalanie budynków. Pojawia się napis: “We don’t farm like this” („Nie uprawiamy ziemi w ten sposób”). Potem przenosimy się w morskie głębiny, gdzie zostaje zadane pytanie: „Why do we fish like this?” („Dlaczego łowimy w ten sposób?”).

Spot kończy się zachęceniem konsumentów do wyboru produktów z logiem MSC (Marine Stewardship Council – Rada Zarządu Morskiego) i informacją, gdzie można te produkty dostać. Produkty z logiem MSC są pozyskane bez naruszania równowagi ekologicznej. Film podkreśla, jak ważne jest rybołówstwo bezpieczne dla środowiska i informuje, że nieodpowiednie narzędzia i metody połowowe są poważnym zagrożeniem dla bioróżnorodności w oceanach. Spot zwraca uwagę na skutki nieodpowiednich praktyk w rybołówstwie – przy okazji połowu ryb, które są przeznaczone do spożycia, w sieci wpada wiele innych stworzeń, które też giną. Spot został zlecony przez WWF Canada (World Wildlife Fund Canada) , a zrealizowała go agencja reklamowa John St. z Toronto.

Spot został zamieszczony na Youtube, a link do filmu był często umieszczany w postach na Facebooku. Film wzbudził kontrowersje i spadły na niego słowa krytyki z sektora rybołówstwa. Na prośbę Marine Stewardship Council film został usunięty z Youtube. MSC na swojej stronie internetowej (www.msc.org) umieściło następującą informację: MSC rozumie zainteresowanie animacją wykonaną na zlecenie WWF Canada i docenia szybką reakcję na prośbę MSC, żeby usunąć animację z kanałów medialnych. MSC nie brało udziału w tworzeniu animacji, ani też nie zatwierdzało jej. Przekaz animacji jest dezorientujący, tworzy negatywny obraz niektórych narzędzi połowowych i nie oddaje pozytywnych starań wielu przedsiębiorstw rybołówczych w to, by nie naruszać równowagi ekologicznej. (…).

Katarzyna Łabuś


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
We Don’t Farm Like This
Czas:
2013.9.12
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Kanada
Nadawca:
WWF Canada
Media:
Internet
Wykonawca:
John St. (Toronto)
Adresaci:
Osoby jedzące ryby





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 22.09.2023

    #LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek