logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Morderczy kciuk
16.11.2017
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Kraje, Francja, Problemy społeczne, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Morderczy kciuk



Przeglądanie newsów na Facebookowym wallu, pisanie wiadomości, postów w mediach społecznościowych czy sprawdzanie maila – wszystkie te czynności stały się nieodłącznym elementem codziennego życia każdego przeciętnego Europejczyka. Także takiego, który akurat prowadzi samochód, co jak powszechnie wiadomo, może okazać się śmiertelne w skutkach. Odwrócenie uwagi od drogi i spuszczenie z niej oczu na 5 sekund jest przy średniej prędkości w mieście (50 km/h) równoważne z przejechaniem 70 metrów bez obserwowania otoczenia. Zwiększa to ryzyko wypadku aż o 23 procent.

W ciągu kilku ostatnich lat korzystanie z telefonu stało się jedną z głównych przyczyn wypadków drogowych, obok alkoholu i przekraczania prędkości. Szacuje się, że około jedna na dziesięć osób zostaje ranna w wypadku w wyniku korzystania z telefonu podczas jazdy.

W celu zwrócenia uwagi na tę epidemię, francuska organizacja Sécurité Routière postanowiła zainicjować kampanię, w której bezpośrednio zderzone zostaną ze sobą przyczyna i skutek wypadku. Idea polegała na przedstawieniu powierzchni ekranu smartfona jako drogi, na której dochodzi do zdarzenia. W ten sposób mały, z pozoru niewinny ruch zmienia się metaforycznie w szalenie agresywne działanie: miażdżenie pieszego na przejściu, potracenie rowerzysty czy uderzenie w rodzinny samochód.

kill komórki droga wypadki cell phones behind the wheel


Nazwa kampanii:
Behind the wheel
Nadawca:
Sécurité Routière
Media:
Print
Wykonawca:
La Chose
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Cell phones can kill





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek