Dla ich córki ten dzień był najpiękniejszym w jej życiu. Dla kierowcy samochodu, z którym zderzyła się czołowo ich limuzyna, to był jeden z tych dni, w których wypił sporo, bo aż 14 drinków. I wsiadł za kierownicę.
Dwa poruszające spoty zrealizowanej w kwietniu br. w Nowym Jorku kampanii opowiadają prawdziwą historię wypadku, jaki miał miejsce w 2005 roku. W auto, którym z wesela powracała trzyosobowa
rodzina, uderzył jadący z naprzeciwka pijany kierowca. 7-letnia Katie Flynn zginęła na miejscu, niemal na oczach rodziców, którzy nie odnieśli większych obrażeń. W wypadku śmierć poniósł także szofer. Choć od tego czasu minęło pięć lat, ich każdy dzień jest godzeniem się na nowo z utratą ukochanego dziecka.
Sprawca wypadku obecnie odsiaduje 18-letni wyrok.
Twórcy kampanii wyszli z założenia, że nie warto jedynie pouczać osób, które prowadzą po alkoholu, ale pokazywać tego skutki na przykładzie prawdziwej historii. Im częściej tacy kierowcy będą stykać się z rzeczywistością w jakiej żyją rodziny ofiar wypadków, tym większe jest prawdopodobieństwo, że zastanowią się nad konsekwencjami swoich poczynań. Także nad tymi, które dotkną ich samych, o czym przypomina jedna z wypowiedzi ojca Katie w spocie telewizyjnym: "Every time you get behind the wheel drunk, you put all of us at risk. Could you live with yourself if you murdered my daughter" ("Za każdym razem kiedy wsiadasz pijany za kółko, wystawiasz nas wszystkich na niebezpieczeństwo. Czy mógłbyś żyć ze świadomością, że zamordowałeś moją córkę?").
Inicjatorami akcji było Nowojorskie Stowarzyszenie Nadawców Telewizyjnych (New York State Broadcasters Association) oraz działająca od 1966 roku Nowojorska Komisja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (New York State Governor’s Traffic Safety Committee).
Wypadki, spowodowane przez nietrzeźwych kierowców pochłonęły w Nowym Jorku w 2008 roku ponad 400 ofiar śmiertelnych. W tym samym roku w całych Stanach Zjednoczonych statystyka ta wyniosła blisko 14 tysięcy osób.
E. Janota, A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór