logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Modlitwa o zatrzymanie lodowca
08.08.2009
Tematy: Wydarzenia

Modlitwa o zatrzymanie lodowca



Po wiekach modlitw o powstrzymanie marszu lokalnego lodowca mieszkańcy dwóch szwajcarskich wsi zabiegają obecnie o audiencję u papieża Benedykta XVI, aby pobłogosławił ich modlitwom o powstrzymanie globalnego ocieplenia i topnienia „ich” lodowca.

W 1678 r. mieszkańcy katolickich gmin Fieschertal i Fiesch uroczyście przyrzekli, że będą żyli bogobojnie oraz że nie ustaną w modlitwach o zatrzymanie lodowca Aletsch; ten najdłuższy w Europie lodowiec, powiększając się, powodował występowanie z brzegów pobliskiego jeziora, którego wody w efekcie zalewały ich domy.

Jednak w obliczu obecnych zmian klimatycznych, globalnego ocieplenia i związanego z tym topnienia lodowców mieszkańcy obu wiosek postanowili zwrócić się do Benedykta XVI o pobłogosławienie ich modlitw w nowej intencji. W opublikowanym oświadczeniu napisali, że mieszkańcy obu wiosek wyrażają nadzieję, że Ojciec Święty poprze ich modlitwy i że przyjmie ich jesienią na audiencji w tej sprawie.

Lodowce stanowią ważne źródło wody dla szwajcarskich hydroelektrowni, co roku przyciągają też wielu turystów. Zgodnie z przeprowadzonymi niedawno badaniami, w ciągu ostatniej dekady szwajcarskie lodowce zmniejszyły się o 12 proc. z powodu rosnących temperatur i mniej obfitych opadów śniegu.

Badacze przewidują, że do 2050 roku w Alpach szwajcarskich średnia temperatura latem wzrośnie o 1,8 st. C, a zimą o 2,7 st.
PAP








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek