logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  25.05.2013

Modelka mówi o Afryce

Your browser does not support the video tag.


If you want to help Africa, stop donation and start investing (jeśli chcesz pomóc Afryce, przestań ją wspierać ofiarować, zacznij inwestować) to motto kampanii Togehter For African Women, której celem jest poprawa życia Afrykanek. Popularność można wykorzystać w słusznym celu, tak jak to zrobiła była modelka Waris Dirie.

Zaczęła od opowiedzenia światu skąd pochodzi i co to znaczy, potem przeszła do objaśnienia czym jest FGM (Female Genital Mutilation/obrzezanie, uszkodzenie narządów płciowych kobiet) i tak to się wszystko zaczęło. Film Together for African Women realizowano w 2010 roku w ramach kampanii o tej samej nazwie, na której czele stanęła Waris Dirie i jej Desert Flower Foundation (Fundacja Kwiat Pustyni). Dirie do tego czasu zdziała już wiele w kwestii FGM, ale jej potrzeba niesienia pomocy i uświadamiania wciąż wyznaczała nowe cele. Dlatego wybrała się do Etiopii, by zobaczyć na własne oczy to, o czym wcześniej słyszała, przekonać się czy cokolwiek się zmieniło w Afryce od czasów, kiedy była dzieckiem. Odwiedza kobiety pracujące w fabryce kawy, które za swoją ciężką pracę otrzymują wynagrodzenie w wysokości 40 centów za cały dzień pracy. W tym kontekście zwrócona została uwaga na kwestię handlu. Rynki tzw. Globalnej Północy skupują zielone tj. nie palone jeszcze ziarna kawy za grosze, po czym same dokonują palenia we własnych fabrykach, płacąc tym samym swoim pracowników godziwe wynagrodzenie. Waris przygląda się pracy kobiet w zakładzie krawieckim, a robi to wszystko by zorientować się jaki potencjał ma Afryka oraz w jaki sposób można inwestować na tym kontynencie. W filmie pada stwierdzenie: Africa has a huge potential, and got everything what whole planet, world want (Afryka ma potężny potencjał i podsiada wszystko czego chce cały świat).

Kampania Together for African Women prowadzoną we współpracy Waris z niemiecką firmą MEY, produkującą bieliznę dla kobiet, podjęła się także kolejnego projektu jakim była sprzedaż szalików oznaczonych certyfikatem FAIR TRADE, czyli sprawiedliwego handlu. Desert Flower Foundation wybrał SABAHAR jedną z trzech etiopskich firm działających na zasadach Fair Trade. Zyski ze sprzedaży przekazane były na konto fundacji, a ta z kolei przeznaczyła je na edukację i zapewnienie zatrudnienia kobietom w Afryce. Rok 2012 poświęcony został na wprowadzanie programów edukacyjnych oraz treningi zawodowe dla pracownic firmy SABAHAR, a także w dalszy rozwój nowej linii szali. Sam program edukacyjny realizowany przez SABAHAR dotyczy również rynku zewnętrznego, kwestii zakładania małych przedsiębiorstw, planowania, inwestowania, szacowania kosztów, organizacji, pomaga zrozumieć sprawy związane z biznesem, jego otwarciem i prowadzeniem.

Waris Dirie jest przykładem współczesnej aktywistki, która szuka, zadaje często niewygodne pytania, dociera do miejsc i ludzi, o których walczy, w końcu uświadamia. Walczy z obrzezaniem kobiet, które dokonywane jest nie tylko w Afryce, ale również w wysokorozwiniętych krajach europejskich. Waris Dirie wierzy w siłę i potencjał kobiet z Afryki nazywając je kręgosłupem tego kontynentu.

Kornelia Machura


Nazwa projektu: Together for African Woman

Zasięg: Etiopia

Autor: Waris Dirie

Czas: 2010 –


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


  • 23.03.2022

    #KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego


  • 15.02.2022

    „Kochaj siebie. Dla zdrowia” – walentynkowa kampania społeczna


  • 03.02.2022

    Electrolux rusza z cyklem słuchowisk dla dzieci „Klimatyczne bajki”


  • 07.01.2022

    Pełnosprawni w miłości – kampania o tym, że wszyscy kochamy tak samo


  • 22.12.2021

    Zdejmij bombkę z choinki w geście solidarności z osobami w spektrum autyzmu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek