logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Moda vintage wzbogaci ubogich
03.04.2011
Tematy: Kreacje / printy

Moda vintage wzbogaci ubogich

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Organizacja Oxfam stara się wypromować pierwszy w Wielkiej Brytanii, internetowy sklep dobroczynny Vintage. Na asortyment sklepu składają się m.in. ubrania i akcesoria z poprzednich dekad, które trafiły tu dzięki darczyńcom. Zyski z ich sprzedaży pokrywają koszty finansowania projektów organizacji, której statutowym celem jest walka z ubóstwem.

Bohaterami reklam prasowych i trzech spotów są „ubrania z przeszłością”. Styl, w jakim przygotowano te kreacje, nawiązuje nie tylko do mody lat 40, 50 i 60, ale także do ówczesnej rzeczywistości (podróże przez Atlantyk na pokładach liniowców), wydarzeń historycznych (koronacja Elżbiety II) czy ikon mody (modelka Twiggy). Wysmakowane i pięknie sfotografowane reklamy koncentrują się na przeszłości i opowiadają o jakimś szczególnym momencie z życia ich posiadaczek.

Koncept kampanii wykorzystuje ideę mody „vintage”, podkreślającej długowieczność i ponadczasowość niektórych przedmiotów, ich nieprzemijający szyk, elegancję i oryginalność. Świadczy o tym hasło akcji „To be continued…” („Ciąg dalszy nastąpi…”), które zwraca uwagę odbiorców na możliwość podarowania wiekowym ubraniom „drugiego życia”, ale w realiach współczesności.

W projekt „Vintage at Oxfam” („Vintage w Oxfam”) zaangażowano osoby zawodowo związane ze światem mody (m.in. Roberta Erdmanna, znanego fotografa oraz modelki z agencji Elite i FM), które zgodziły się pracować za darmo. Twórcy kampanii postanowili wykorzystać panującą w ostatnich latach „vintage-manię”, czyli boom na przedmioty vintage wygenerowany przez stylistów, magazyny i blogi modowe. Sklep Vintage otwarto w kwietniu 2010 roku. Można go zobaczyć Można go zobaczyć tutaj.

Oxfam GB jest oddziałem międzynarodowej konfederacji 14 organizacji działających pod szyldem Oxfam International od 1995 roku. Zapewnia ona pomoc ludziom dotkniętym przez klęski żywiołowe, wspiera rozwój krajów najuboższych. Od 60 lat prowadzi w Wielkiej Brytanii sieć sklepów charytatywnych, z których pochodzą wszystkie ubrania użyte w kampanii.
D. Wilk








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek