logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Mobilizacja poznaniaków przez mobilne aplikacje
09.06.2015
Tematy: Wydarzenia

Mobilizacja poznaniaków przez mobilne aplikacje



W ramach NeedAppPoznań tworzone będą aplikacje mobilne zachęcające poznaniaków do angażowania się w życie miasta. Wezmą w nim udział firmy programistyczne, przedstawiciele władz, aktywiści miejscy i inne osoby, którym bliskie są sprawy Poznania. 

NeedApp Poznań odbędzie się w dniach 20-21 czerwca. Będzie to trzecia edycja wydarzenia zainicjowanego przez ECDF mKlaster – lokalną instytucję otoczenia biznesu dążącą do wzmocnienia pozycji wielkopolskich firm na rynku, rozwoju technologii mobilnych i pobudzania innowacyjności w regionie. NeedApp Poznań organizowany jest przy współpracy z Urzędem Miasta Poznania, które jako cel wydarzenia ustanowiło stworzenie aplikacji zachęcającej poznaniaków do dbania o wspólne dobro. Nawet najdrobniejsza aktywność mieszkańców na rzecz dokonywania pozytywnych zmian w bliższym i dalszym otoczeniu może przełożyć się na widoczne i niepodważalne efekty. Dlatego tak ważne jest dla nas wsparcie ich zaangażowania, jak również zaoferowanie nowoczesnych narzędzi do brania czynnego udziału w życiu miasta. Wierzymy, że zarówno formuła NeedAppa, zakładająca skupienie się na potrzebach odbiorców, jak i jego efekt w postaci aplikacji mobilnej, zapewnią rozwiązanie ułatwiające poznaniakom kształtowanie obrazu własnej okolicy – mówi Agnieszka Kępa z Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Poznania.

NeedApp opiera się na autorskiej formule składającej się z dwóch elementów. Pierwszym z nich są warsztaty kreatywne, które dzięki użyciu metody Design Thinking i pracy grupowej mają pozwolić na wypracowanie pomysłów na rozwiązania konkretnych problemów. W przypadku NeedApp Poznań osoby biorące udział w tej części będą tworzyły koncepcje dla mieszkańców – młodszych, starszych, z różnych branż i środowisk, również osób, którym grozi wykluczenie społeczne. Uczestnikami warsztatów będą przedstawiciele władz i świata nauki, miejscy aktywiści, społecznicy oraz przedstawiciele różnych branż. Rekrutacja jest otwarta i chęć udziału w mogą zgłaszać wszystkie osoby zainteresowane tworzeniem rozwiązań dla miasta oraz poznaniem metody Design Thinking.

Koncepcje wypracowane w pierwszym etapie zostaną przekazywane firmom programistycznym uczestniczącym w hackathonie (maratonie kodowania), który stanowi drugi element NeedAppa. Przez następną dobę tworzą one prototypy aplikacji mobilnych rywalizując o zlecenie na realizację swojego projektu. W ten sposób w nieco ponad 30 godzin powstaną zaawansowane koncepcje odpowiadające na zadany temat. Zwycięski projekt zostanie wdrożony i oddany do użytku poznaniakom. 

Aby zgłosić chęć udziału w warsztatach lub hackathonie należy wypełnić formularz aplikacyjny dostępny na stronie www.needapp.pl/poznan. Znajdują się tam również szersze informacje na temat wydarzenia i warunków uczestnictwa. Zgłoszenia na warsztaty przyjmowane są do 10 czerwca, z kolei rekrutacja do hackathonu kończy się 15 czerwca.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek