logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Mobilizacja do badań
26.07.2013
Tematy: Wydarzenia

Mobilizacja do badań



W niedzielę 28 lipca obchodzony będzie Światowy Dzień Wirusowych Zapaleń Wątroby. Celem tegorocznych obchodów jest – podobnie jak w latach ubiegłych – uświadomienie społeczeństwu jak poważnym i powszechnym problemem zdrowotnym są wirusowe zapalenia wątroby (WZW), edukacja na temat możliwości zapobiegania zakażeniom, a także mobilizacja jak największej grupy osób do wykonywania testów diagnostycznych w kierunku wczesnego wykrycia wirusowego zapalenia wątroby typu B i C. Według danych Światowej Organizacji Zdrowia na całym świecie zakażonych może być 500 milionów osób.

Problem wirusowych zapaleń wątroby typu B lub C dotyka co 12–tą osobę na świecie. Większość
z nich nie jest świadoma swojej choroby, ponieważ przez wiele lat nie daje ona żadnych objawów.
Często zakażenia HCV i HBV wykrywane są przypadkowo lub po wielu latach, w momencie rozpoznania poważnych uszkodzeń wątroby, takich jak zwłóknienie, marskość lub rak wątrobowo – komórkowy.

W opinii ekspertów, jedną z podstawowych przyczyn takiego stanu rzeczy jest niewystarczająca wiedza społeczeństwa na temat WZW. Polacy nie są na przykład świadomi zagrożenia ze strony wirusowego zapalenia wątroby typu C (HCV), nie wiedzą, jak przenosi się wirus i w jakich sytuacjach może dojść do zakażenia. Wydaje im się, że istnieje szczepionka przeciwko HCV, a zakażenia można uniknąć przez zachowanie podstawowych zasad higieny osobistej i stosowanie odpowiedniej diety. Brak wiedzy na temat zagrożeń związanych z przewlekłym wirusowym zapaleniem wątroby typu C powoduje, że Polacy nie wykonują badań w tym kierunku.

Zgodnie z szacunkami Polskiej Grupy Ekspertów HCV, popartymi badaniami epidemiologicznymi, przeprowadzonymi w 2009 roku, liczba zakażonych w Polsce może wynosić ok. 730 000 czyli 1,9 % populacji.2 Większość z nich pozostaje dotychczas nierozpoznana. Wg tych szacunkowych danych można przyjąć, że blisko 700 000 Polaków nie wie, że jest zakażonych HCV, co jest zagrożeniem dla reszty społeczeństwa, ze względu na łatwość przenoszenia się wirusa.

Więcej informacji znajduje się na stronach www.worldhepatitisday.info, www.wzwc.pl oraz www.facebook.com/WZWtypuC.

Organizatorem akcji jest firma Roche, producent leków stosowanych przy WZW.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek