logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Mniej jedzenia w śmietniku
08.07.2017
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Mniej jedzenia w śmietniku



Marnowanie żywności to duży problem w skali światowej, dotyczący także Polski. Banki Żywności włączyły się w realizacje projektu MOST, który ma się przyczynić, do poprawienia sytuacji w naszym kraju. Działanie polega na tym, by zmniejszyć marnotrawstwo na etapie produkcji oraz dystrybucji żywności, dlatego program skierowany jest do producentów i sprzedawców jedzenia.

Projekt „MOST – Model Ograniczania Strat i Marnowania Żywności z Korzyścią dla Społeczeństwa” otrzymał dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Realizatorem przedsięwzięcia jest konsorcjum, którego liderem jest Polskie Towarzystwo Technologów Żywności. W skład konsorcjum wchodzą: Federacja Polskich Banków Żywności, CEBRO – Instytut Badawczy Opakowań, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej oraz Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita.

Celem przedsięwzięcia jest opracowanie rozwiązań, które przyczynią się do ograniczenia strat w łańcuchu dostaw żywności. Za przykład służyć ma branża mleczarska. W modelu analizowany będzie także system przekazywania darowizn żywności na cele charytatywne.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek