logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  26.08.2012

MMS z kostnicy



Ciała młodych ludzi sfotografowane w intensywnie błękitnym świetle kostnicy leżą na katafalkach. Seria zdjęć wygląda jakby uwieczniała morderstwa dokonane przez seryjnego zabójcę.

Kampanię „Don’t text and drive” (Nie pisz smsów, kiedy prowadzisz samochód) prowadzi Brake – największa brytyjska organizacja pozarządowa promująca bezpieczeństwo drogowe i pomagająca ofiarom wypadków. Zgodnie z badaniami cytowanymi na stronie internetowej brake.org.uk, przy prowadzeniu rozmowy w czasie jazdy czterokrotnie zwiększa się prawdopodobieństwo wypadku samochodowego. Jeszcze groźniejsze jest pisanie smsów, co jest bardzo częstą praktyką szczególnie wśród młodych kierowców.

Kampania realizowana jest przez londyńską agencję Blue Hive. Pierwszy billboard pojawił się 29 marca w Londynie. Potem reklamy zostały pokazane w dwudziestu innych brytyjskich miastach.

Zdjęcia z kostnicy wzbudziły wśród Brytyjczyków kontrowersje. Według niektórych całość jest brutalnym i dodatkowo topornym „attention getter” – reklamą, której głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi. Oburzeni wskazują też na lekceważenie dla zmarłych w wypadkach drogowych.

Jednak dzięki prostym, choć mało subtelnym zabiegom, przekaz stał się jasny dla młodych ludzi korzystających często z telefonów z dostępem do internetu. Obok twarzy sfotografowanych osób ustawiono zdania zawierające skrótowce używane w sms-ach, jak msg – wiadomość (od message) czy snd – wysłany (od send). Kolejnym sms-owym akcentem było nałożenie na twarze ofiar popularnych emotikonek.

Brake proponuje nagłaśnianie problemu na Facebooku, wypełnienie zobowiązania o nieużywaniu telefonu podczas prowadzenia samochodu lub napisanie do radnego ze swojego okręgu wyborczego. W ten sposób strach wywołany przez makabryczną kreację może zostać skanalizowany i stać się impulsem do podjęcia działań pozytywnych.
Aleksandra Janowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.12.2023

    Kształt bezpieczeństwa


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 23.11.2023

    DeepSteki


  • 22.11.2023

    Prawda jest taka


  • 21.11.2023

    Dzień jak co dzień


  • 20.11.2023

    Najlepsza inwestycja


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek