logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Młodzież postawiła na słońce
04.09.2015
Tematy: Wydarzenia

Młodzież postawiła na słońce



W ogólnopolskim konkursie badawczym „Postaw na Słońce” realizowanym przez Fundację BOŚ wzięło udział 2000 uczniów, którzy zorganizowali blisko 100 konferencji na temat Odnawialnych Źródeł Energii i przygotowali projekty mikroinstalacji fotowoltaicznych dla 400 domów jednorodzinnych. W ubiegłym roku 98 proc. Polaków deklarowało, że nie wie co kryje się pod pojęciem „Prosument”, dziś – po wejściu w życie ustawy o OZE, która wprowadza regulacje dotyczące przydomowych mikroinstalacji – zaczyna się to zmieniać.

Dzięki zaangażowaniu młodych ludzi szczegółowe informacje o OZE i projekcie „Postaw na Słońce” dotarły do blisko 5000 osób z lokalnych społeczności. Młodzież zorganizowała w swoich miastach nie tylko konferencje, ale również happeningi. Łącznie rozwiesiła lub rozdała blisko 10 tys. plakatów i ulotek. W tym samym czasie trwała ogólnopolska kampania billboardowa, radiowa i PR-owa, ale to zaangażowanie młodych ludzi jest na wagę złota – podkreśla Barbara Lewicka – Kłoszewska, ekolog i wiceprezes Fundacji BOŚ, która koordynuje projekt „Postaw na Słońce” realizowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 

Prosument to producent, konsument i sprzedawca energii elektrycznej w jednym. ­Od ubiegłego roku NFOŚiGW rozpoczął realizację programu „Prosument”. Ze środków publicznych mogą być finansowane inwestycje dotyczące mikroinstalacji OZE realizowane przez osoby fizyczne, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe – mówi prof. nadzw. dr hab. inż. Ryszard Piramidowicz, przewodniczący zespołu Platformy Fotowoltaiki Politechniki Warszawskiej. Podjęcie decyzji o skorzystaniu np. z instalacji fotowoltaicznej przekłada się na konkretne kwoty. Polacy nie zawsze wiedzą, o jakich oszczędnościach mowa. Tymczasem z wyliczeń przygotowanych przez Ekspertów z Laboratorium Fotowoltaiki Politechniki Warszawskiej wynika, że czteroosobowe gospodarstwo domowe mogłoby – dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania – obniżyć rachunek za energię z 2475 zł (rocznie) do 275 zł. 

W ramach konkursu badawczego uczniowie mieli przeprowadzać (z pomocą nauczyciela) analizy energetyczne budynków szkolnych i mieszkalnych, a następnie dobierać odpowiednie mikroinstalacje fotowoltaiczne. Częścią konkursu było również prowadzenie kampanii edukacyjnych i informacyjnych promujących korzyści związane z wykorzystaniem OZE nie tylko wśród swoich kolegów i koleżanek, ale również w środowisku lokalnym. Uczestnicy konkursu mogli korzystać z fachowego wsparcia przez cały okres trwania projektu, ponieważ Fundacja BOŚ udostępniła im kalkulatory, modele i inne szczegółowe materiały, które pomagały w realizacji zadań. Drugą częścią rywalizacji był konkurs filmowy, w którym trzeba było przygotować spot wyjaśniający pojęcie „Prosument”. 

Więcej o kampanii „Jestem Prosumentem” można przeczytać tutaj. 








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek