logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Młodzież kontra rak płuca
21.01.2011
Tematy: Wydarzenia

Młodzież kontra rak płuca



W styczniu rozpoczął się kolejny etap programu „Mam Haka na Raka”. Do końca lutego młodzież będzie prowadziła działania w regionach, aby przekonać społeczeństwo do badań profilaktycznych. Według danych European Cancer Observatory Polska znajduje się na drugim miejscu wśród państw europejskich pod względem zapadalności i śmiertelności na raka płuca. W tym roku 3500 młodych ludzi będzie walczyło, aby zmienić te statystyki.

W tegorocznej edycji „Mam Haka na Raka” weźmie udział 670 zespołów z całej Polski. W pierwszym etapie programu, trwającym do końca lutego, zespoły przeprowadzają działania edukacyjne w swoich regionach. Aktywności podejmowane przez młodych ludzi obejmują organizację koncertów, rozdawanie ulotek, wizyty u pacjentów mające na celu poznanie ich historii i walki z chorobą. Ponadto podejmują współpracę z mediami i lokalnymi samorządami, intensyfikując tym samym działania i zwiększając ich zasięg.

Jednym z nowych elementów z jakim zmierzą się uczestnicy 4. edycji programu jest organizacja „Dnia Hakowicza” 4 lutego (Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem). Tego dnia wszystkie zespoły biorące udział w programie będą miały za zadanie m.in. organizację marszów na znak poparcia zachowań prozdrowotnych oraz podkreślenie znaczenia wykonywania badań profilaktycznych. Zespoły będą zbierały maskotki, które zostaną przekazane dzieciom z chorobami nowotworowymi, jak również rozdawały przechodniom materiały edukacyjno-informacyjne.

Po zakończeniu działań młodzież prześle podsumowanie prowadzonych przez siebie akcji. Jury oceni prace a następnie wyłoni 100 najlepszych zespołów, które zostaną zaproszone do udziału w Warsztacie Kreatywnym. Podczas spotkania on-line licealiści będą mieli okazję wysłuchać wykładów ekspertów reklamy i marketingu z zakresu tworzenia skutecznych kampanii społecznych. Dzięki tej wiedzy uczniowie opracują własny projekt kampanii zachęcającej do profilaktyki w kierunku raka płuca. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi podczas uroczystej Gali Finałowej, a ich pomysł zostanie opracowany przez agencję reklamową. Ogólnopolska emisja kampanii społecznej to zwieńczenie całego programu „Mam Haka na Raka”.

Program organizują firma GlaxoSmithKline Pharmaceuticals i Polska Unia Onkologii. Patronat honorowy nad programem sprawują Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Rzecznik Praw Dziecka. Po raz pierwszy do programu włączyło się Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Marszałkowie 15 województw, Polska Grupa Raka Płuca i wszystkie oddziały Kuratoriów Oświaty.

Patronat medialny sprawują TVP1, Newsweek, Rynek Zdrowia, XXL Media, Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia, Proto.pl, Medsfra.pl, Kampaniespoleczne.pl oraz Bankier.pl.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek