logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  07.04.2009

Młodzi przeciw paleniu



Głównym celem kampanii “Help – dla życia bez tytoniu” jest zmobilizowanie młodych ludzi ze wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej do aktywnego promowania niepalenia wśród swoich rówieśników.

Palenie wśród młodych osób to zarówno kwestia wizerunku, jak i atrybutów z tym związanych. Badania przeprowadzone przez organizacje prozdrowotne ujawniły, że młodzi ludzie sięgają po papierosy nie tylko z ciekawości, ale i z chęci upodobnienia się do gwiazd ze świata mody, muzyki, rozrywki, sztuki. Niezbędne jest uświadomienie im (w szczególności młodym kobietom, bo to one są najbardziej podatne na wpływy środowiska) niebezpieczeństwa wynikającego z palenia tytoniu. Istotne jest również wspieranie ich w skutecznym sprzeciwianiu się naciskom społecznym. Takie zadanie postawiła przed sobą Komisja Europejska – celem prowadzonej przez nią kampanii jest zmiana pozytywnego postrzegania palenia tytoniu oraz utrwalenie jej w świadomości młodzieży jako marki związanej z niepaleniem.

W ramach kampanii na terenie całej Polski odbędzie się seria testów poziomu tlenku węgla w wydychanym powietrzu. Jest to interaktywna metoda, która pozwala ludziom osobiście sprawdzić wpływ palenia na własne zdrowie. Jako pierwsi przebadali się łodzianie – stoisko „HELP” pojawiło się 4 kwietnia na terenie Manufaktury. W badaniu wzięło udział ponad 300 osób. Niebawem przed szansą wzięcia udziału w bezpłatnym badaniu staną mieszkańcy m.in. Warszawy, Poznania, Krakowa, Wrocławia i Katowic. Badania poziomu tlenku węgla przeprowadzać będą studenci zrzeszeni w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Studentów Medycyny.

Jak wynika z badań, w Polsce nadal jest więcej palaczy niż w wielu pozostałych krajach UE, np. w Szwecji czy Islandii. Wiek inicjacji tytoniowej przypada w naszym kraju poniżej 10 roku życia. Najnowsze dane pokazują, że ponad 23% dzieci w wieku 13-15 lat oraz 32% młodych ludzi (20−29 lat) pali papierosy. Wzrost częstości palenia wśród nastolatków nastąpił w latach 90-tych, w szczególności wśród dziewcząt (z 16% w 1990 r. do 28% w 1998 r. u 15-letnich dziewcząt), u których skutki palenia (jako u przyszłych matek) są często o wiele poważniejsze niż wśród mężczyzn.

Profesor Luke Clancy, Generalny Dyrektor Instytutu Badań nad Niepaleniem w Irlandii i prezes Europejskiej Sieci na Rzecz Ograniczenia Palenia (ENSP) powiedział: – W wielu przypadkach testy CO działają na młodych ludzi jak terapia szokowa, która motywuje ich do zerwania z nałogiem. Wielu nastolatków ma bowiem nadal wrażenie, że palenie jest modne i cool, podczas gdy wszyscy wiemy, że jest to nieprawda.

Namiot „HELP” będzie obecny podczas ponad 250 imprez na terenie całej Europy. Główną siłą kampanii jest młodzież, która właczana jest w działania w ramach akcji.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek