logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Mleko niszczy zdrowie dzieci
05.06.2003
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Mleko niszczy zdrowie dzieci



„Pij mleko, będziesz wielki!” – przekonuje od lat polska kampania. „Masz chore dzieci? Picie mleka przyczynia się do kolki, infekcji ucha, alergii, cukrzycy, otyłości i wielu innych chorób” – mówi rodzicom PETA (People for Ethical treatment of Animals, Ludzie na rzecz etycznego traktowania zwierząt) przekonując ich, że mleko może być szkodliwe dla zdrowia.

Polskie dzieci słyszały w szkole, że aby być zdrowym należy pić jedną szklankę mleka dziennie. W Stanach Zjednoczonych natomiast gwiazdy formatu Britney Spears przekonywały w wieloletniej akcji "Got Milk?", że warto pić aż 4 szklanki mleka dziennie. A w głośnej kampanii z 2003 roku PETA obwiniła mleko o astmę, raka, zawały, osteoporozę i wiele innych chorób. Poza kwestiami zdrowotnymi, a może przede wszystkim, członkowie PETA uważają picie mleka za nieetyczne.

Sprawa jest dyskusyjna, wyniki badań nie są jednoznaczne. Po jednej stronie stoją koncerny mleczarskie, po drugiej – weganie. Prawdopodobnie najzdrowszą opcją – jak we wszystkim – jest zachowanie umiaru.
M. Kryńska








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 12.06.2024Kreacje / printy

    Żyję z HIV – poznaj ich historie

  • 28.05.2024slider

    Jak ruchem zmieniać umysł?

  • 16.05.2024Kreacje / printy

    Pod opieką ropuchy

  • 13.05.2024Kreacje / printy

    Kintsugi — sztuka sklejania człowieka

  • 06.05.2024Wiedza - Literatura

    Truskawki to ulubione owoce Polaków

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek