W sobotę w Pałacu Kultury i Nauki odbył się finał konkursu organizowanego przez firmę Tesco ”Dbajmy o środowisko – to takie proste!”, którego zwycięzcami – najlepszymi znawcami i promotorami tematów ekologicznych – zostali uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 12 z Otwocka. Dla swojej szkoły wygrali nowoczesną pracownię naukową o wartości 50 tys. zł.
O nagrodę walczyło pół tysiąca uczniów z całej Polski. Najlepsi otrzymali tytuł Młodego Ekologa 2009, a dla swoich szkół wygrali nowoczesne pracownie naukowe, które składają się m.in. z: multimedialnej tablicy, wizualizera, mikroskopu z kamerą cyfrową oraz projektora multimedialnego.
Każdy z 45 zespołów ze szkół z całej Polski został podzielony na trzy 3-osobowe podgrupy. Rywalizowały one ze sobą w trzech konkurencjach sprawdzających zarówno teoretyczną wiedzę zawodników na temat ochrony środowiska, jak i umiejętności jej praktycznego zastosowania w codziennym życiu.
Konkurs składał się z dwóch etapów – wojewódzkiego oraz ogólnopolskiego. Podczas pierwszego etapu dzieci musiały zaplanować i przeprowadzić akcje informacyjne na temat dbania o środowisko naturalne. Do drugiego etapu zakwalifikowały się trzy najlepsze drużyny z każdego województwa. Zwycięzcy musieli wykazać się nie tylko niezwykłą znajomością zasad ekologii, ale także kreatywnym podejściem do sposobów chronienia środowiska naturalnego.
Konkurs „Dbajmy o środowisko – to takie proste!” jest częścią akcji „Tesco dla szkół i dla środowiska”, której celem jest poprawa wyposażenia polskich szkół, aby dzieci i młodzież miały szansę uczyć się w nowoczesnych, przyjaznych warunkach. Akcja ta jest organizowana od siedmiu lat, w ciągu których nagrody trafiły do ponad 11 tysięcy szkół w całej Polsce, a łączna ich wartość przekroczyła 12 mln zł.
Uczestnicy przed rozpoczęciem rywalizacji konkursowej pozostawili symboliczny odcisk dłoni. To znak poparcia dla działań chroniących planetę. „Używam kartki z obu stron”, „Dokręcam kapiący kran”, „Kocham Ziemię”, „Segreguję śmieci” – to tylko niektóre z haseł napisanych przez uczniów.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!