Wypięta kobieca pupa na lewo, wypięta męska pupa na prawo. Czyż nie robi się ciekawiej w mieście? Oj tak. Tym bardziej, że właścicielami pup są osoby sprzątające odchody po swoich pupilach.
Agencja McCann Erickson promowała w sierpniu w Belgradzie – na zamówienie miasta – akcję „For beautiful city” („Dla pięknego miasta”), zachęcając mieszkańców do usuwania nieczystości pozostawianych przez ich zwierzęta: „Clean after your dog” („Sprzątaj po swoim psie”).
Wiele organizacji we współpracy z władzami miast próbuje walczyć z tym brudnym problemem. Osiągną sukces… jeśli właściciele czworonogów się na nich nie wypną.
A. Stachowska
————————————————————————
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Zabawny koncept przedstawiony w serii plakatów.
Głównym środkiem wyrazu jest tu fotografia. Myśl przewodnia to wypięte pośladki sprzątającego właściciela psa – dominuje w kompozycji i jest w niej najważniejszy, co może budzić wątpliwości interpretacyjne. W tle widać różnorodny pejzaż miejski. Kolorystyka jest stonowana. W prawym górnym rogu umieszczono napis wyrażający cel kampanii, który stanowi dopisek do zdjęcia. Typografia złożona z różnych krojów pisma daje wrażenie przypadkowości. Na dole umieszczono przesłanie kampanii napisane jednoelementowym krojem pisma.
Ciekawe jest nietypowe poczucie humoru w tym temacie. Ale czy komunikat jest czytelny dla adresata?
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
14.07.2022
Wojna nie robi sobie wakacji
-
13.07.2022
Fast fashion jest jak fast food
-
12.07.2022
Ślepota smartfonowa