Amsterdam nawiedził nietypowy gość. Zagubiony niedźwiedź polarny przepłynął miejskimi kanałami na niewielkiej lodowej krze. Pływającą makietę stworzono na zlecenie holenderskiej stacji telewizyjnej VARA TV, by zwrócić powszechną uwagę na zachodzące zmiany klimatyczne i ich konsekwencje.
Happening zorganizowany został w ramach międzynarodowej kampanii proekologicznej „10:10”, ufundowanej w 2009 roku przez Franny Armstrong – reżysera filmu „The Age of Stupid” przedstawiającego ekologiczną apokalipsę ludzkości. Aktualnie głównym celem kampanii „10:10” jest doprowadzenie do zmniejszenia przed końcem 2010 roku emisji CO2 do atmosfery o co najmniej 10%. W projekcie bierze udział 40 państw (w tym Nepal, Ghana, Niemcy, Wielka Brytania i Polska), w których podjęto rozmaite działania uświadamiające ludziom ich wpływ na środowisko naturalne.
Punkt kulminacyjny kampanii miał mieć miejsce 10 października 2010 roku (10.10.10), kiedy wszystkie kraje, które zgłosiły chęć udziału w projekcie miały podjąć konkretne działania na rzecz obniżenia emisji CO2. VARA TV wraz z partnerami postanowiła tego dnia wyemitować na swojej antenie specjalny quiz, w którym każdy nie tylko mógł sprawdzić swoją wiedzę na temat środowiska i klimatu, ale również dowiedzieć się jak ograniczać emisję CO2 do atmosfery i żyć bardziej ekologicznie. W programie między innymi wzięli udział: Piet Paulusma (znany holenderski meteorolog), Astrid Joosten (prezenterka i aktorka) oraz Prem Radhakishun (prawnik, publicystka i producent radiowo-telewizyjny). Przepływający przez Amsterdam niedźwiedź stanowił oryginalną reklamę tego programu.
Stolica Holandii nie jest jedynym europejskim miastem, które w ramach walki o obniżenie emisji CO2 i kampanii 10:10, nawiedziły białe niedźwiedzie. Goście z bieguna polarnego pojawili się w tym roku również w dublińskim ZOO, a rok temu dzięki inicjatywie angielskiej stacji telewizyjnej Eden TV, makieta z białym niedźwiedziem utkwionym na krze lodowej przepłynęła po Tamizie przypominając mieszkańcom Wielkiej Brytanii o zachodzących na świecie zmianach klimatycznych.
O. Ogrodzińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi