logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  14.10.2012

Miś Coca-Coli: historia prawdziwa



W nawiązującym do doskonale znanego filmu reklamowego o rodzinie niedźwiedzi polarnych pijących Coca-Colę spocie brak szczęścia, beztroski i obietnicy orzeźwienia. Zostały zastąpione otyłością, impotencją, wypadającymi zębami i wreszcie cukrzycą prowadzącą do amputacji i wózka inwalidzkiego.

Center for Science in the Public Interest, amerykańska organizacja pozarządowa zajmująca się monitorowaniem i obroną praw konsumenta, rozpoczęła dużą kampanię "The Real Bears" (Prawdziwe Niedźwiedzie) na rzecz ograniczenia spożywania słodkich napojów gazowanych w rodzinach amerykańskich. Celem akcji jest przeciwstawienie się informacjom promowanym przez takich gigantów jak m.in. Coca-Cola czy PepsiCo na temat tego co sprzedają w swoich butelkach oraz uświadomienie odbiorcy siły, z jaką oddziaływują na niego ich wielobilionowe strategie reklamowe.

Hasło akcji "Dump the unhappy!" (Wyrzuć nieszczęście!) uderza właśnie w politykę marketingową koncernów, która stawia znak równości między swoimi produktami a szczęściem, a blisko 4-minutowa animacja przedstawiająca tragiczne losy rodziny niedźwiedzi polarnych, która nawet w odległej Arktyce padła ofiarą propagandy, działa jak terapia wstrząsowa.

Do zrealizowania graficznej strony projektu włączyła się grupa twórców z agencji Common i The Butler Brothers pod kierownictwem Alexa Bugowskiego, człowieka, który odpowiada za wykreowanie prototypu rodziny Prawdziwych Misiów, a mianowicie słynnych białych niedźwiedzi Coca-Coli. Trudno spekulować o radykalnej zmianie poglądów Bugowskiego, jednak pewnym jest, że jej konsekwencja to ponad 1,5 miliona odsłon na You Tube i wciąż rosnąca liczba oglądających.

Kampania jest wymowną antyreklamą posługującą się ikoną nie byle kogo, bo samej Coca-Coli. Jej dodatkowy atut to solidne poparcie akcji szczegółowymi danymi w liczbach oraz zwrócenie uwagi odbiorcy na strategię koncernów. Eskalacja problemów zdrowotnych bohaterów filmiku, od niepozornej nadwagi do cukrzycy i jej przerażających konsekwencji,  przez cały czas utrzymana jest w słodkiej oprawie z radosną muzyką "Sugar" w tle.

Nadawcy spotu, chcąc dotrzeć ze swoją historią do jak najszerszej grupy posłużyli się strategią viralową używając, Facebook’a, Twitter’a, Pinterest’a i Google Plus.
Marta Reutt


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 12.09.2023

    Ochraniacze dla psychiki


  • 11.09.2023

    Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września


  • 08.09.2023

    Menopauza bez tabu – pierwszy raport w Polsce


  • 01.09.2023

    Nie daj się znokautować


  • 31.08.2023

    Rusza RakReaton, czyli wyzwanie, w którym liczy się pomaganie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek