W nawiązującym do doskonale znanego filmu reklamowego o rodzinie niedźwiedzi polarnych pijących Coca-Colę spocie brak szczęścia, beztroski i obietnicy orzeźwienia. Zostały zastąpione otyłością, impotencją, wypadającymi zębami i wreszcie cukrzycą prowadzącą do amputacji i wózka inwalidzkiego.
Center for Science in the Public Interest, amerykańska organizacja pozarządowa zajmująca się monitorowaniem i obroną praw konsumenta, rozpoczęła dużą kampanię "The Real Bears" (Prawdziwe Niedźwiedzie) na rzecz ograniczenia spożywania słodkich napojów gazowanych w rodzinach amerykańskich. Celem akcji jest przeciwstawienie się informacjom promowanym przez takich gigantów jak m.in. Coca-Cola czy PepsiCo na temat tego co sprzedają w swoich butelkach oraz uświadomienie odbiorcy siły, z jaką oddziaływują na niego ich wielobilionowe strategie reklamowe.
Hasło akcji "Dump the unhappy!" (Wyrzuć nieszczęście!) uderza właśnie w politykę marketingową koncernów, która stawia znak równości między swoimi produktami a szczęściem, a blisko 4-minutowa animacja przedstawiająca tragiczne losy rodziny niedźwiedzi polarnych, która nawet w odległej Arktyce padła ofiarą propagandy, działa jak terapia wstrząsowa.
Do zrealizowania graficznej strony projektu włączyła się grupa twórców z agencji Common i The Butler Brothers pod kierownictwem Alexa Bugowskiego, człowieka, który odpowiada za wykreowanie prototypu rodziny Prawdziwych Misiów, a mianowicie słynnych białych niedźwiedzi Coca-Coli. Trudno spekulować o radykalnej zmianie poglądów Bugowskiego, jednak pewnym jest, że jej konsekwencja to ponad 1,5 miliona odsłon na You Tube i wciąż rosnąca liczba oglądających.
Kampania jest wymowną antyreklamą posługującą się ikoną nie byle kogo, bo samej Coca-Coli. Jej dodatkowy atut to solidne poparcie akcji szczegółowymi danymi w liczbach oraz zwrócenie uwagi odbiorcy na strategię koncernów. Eskalacja problemów zdrowotnych bohaterów filmiku, od niepozornej nadwagi do cukrzycy i jej przerażających konsekwencji, przez cały czas utrzymana jest w słodkiej oprawie z radosną muzyką "Sugar" w tle.
Nadawcy spotu, chcąc dotrzeć ze swoją historią do jak najszerszej grupy posłużyli się strategią viralową używając, Facebook’a, Twitter’a, Pinterest’a i Google Plus.
Marta Reutt
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
12.09.2023
Ochraniacze dla psychiki
-
11.09.2023
Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września
-
08.09.2023
Menopauza bez tabu – pierwszy raport w Polsce
-
01.09.2023
Nie daj się znokautować
-
31.08.2023
Rusza RakReaton, czyli wyzwanie, w którym liczy się pomaganie