W Polsce jest milion uli, które produkują około 15 tys. ton miodu. Nasz kraj to jeden z czołowych producentów miodu w Europie, ale pod względem jego spożycia pozostajemy daleko w tyle.
6 lutego rozpoczęła się kampania gospodarczo-edukacyjna "Życie miodem słodzone" promująca miody i produkty pszczelarskie. Koszt jej realizacji to ok. 700 tys. euro.
Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej (50%), budżetu krajowego (30%) oraz konsorcjum producentów (20%). Kampania jest realizowana w ramach mechanizmu "Wsparcia działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych Unii Europejskiej". Będzie trwała 2 lata. Kampania medialna zostanie skoncentrowania w dwóch okresach – w pierwszej połowie 2008 roku oraz na przełomie 2008 i 2009 roku.
Polska jest jednym z czołowych producentów miodu w Europie, ale pod względem spożycia pozostajemy daleko w tyle. Z danych Stowarzyszenia Pszczelarzy Zawodowych wynika, że roczna produkcja miodu w Polsce wynosi ok. 15 tys. ton, a średnie spożycie miodu na osobę wynosi około 0,35 kg. Natomiast przeciętny Europejczyk zjada około 1-1,5 kg miodu rocznie.
Zadaniem kampanii jest upowszechnienie spożycia miodu wśród Polaków i przełamanie sezonowości w konsumpcji – miód jest głównie spożywany w okresie jesienno-zimowym. Prowadzone działania mają na celu podkreślenie wartości smakowych i odżywczych naturalnego miodu oraz pogłębienie wiedzy konsumentów na temat dobroczynnych właściwości produktów pszczelich. Organizatorzy chcą pokazać naturalny miód jako wartościowy, a zarazem niezwykle smaczny element codziennej diety dla całej rodziny.
Strona kampanii (kompendium wiedzy o miodzie): www.zyciemiodemslodzone.info
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz
-
10.01.2023
Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom