logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko
   ──────  20.09.2010

Miny na rękach



Dziewczynka jadąca na wózku inwalidzkim, z ręką oraz kołem ubrudzonymi… psimi odchodami. W Pruszczu Gdańskim magistrat miejski rozpoczął wyrazistą kampanię walki z osobami niesprzątającymi po swoich psach.

Problem jest doskonale widoczny oraz odczuwalny każdego roku, szczególnie wiosną, gdy spod śniegu wyłaniają się tony psich odchodów. Właściciele czworonogów – w większości – nie są zainteresowaniu sprzątaniem po nich. Dzieje się tak pomimo przepisów, nakładających na „zapominalskich” mandat w wysokości od 20 do 500zł.

By wzmocnić argumentację za sprzątaniem psich odchodów władze Pruszcza posłużyły się przykładem osoby niepełnosprawnej – zabrudzone alejki, trawniki czy place zabaw, to także problem dla nich. Nawet, jeśli stanowią mniejszość, to ich "spotkanie" z takim zanieczyszczeniem jest spektakularne.

Inspiracją do takich działań była kampania angielskiego miasta Torbay, przeprowadzona w ubiegłym roku. Miejscowość ta jest popularnym w Wielkiej Brytanii ośrodkiem turystycznym, w którym – podobnie jak we wszystkich miastach w Polsce – nie było zbyt wielu osób zainteresowanych sprzątaniem po swoich psach. W miejskich autobusach zawisły plakaty z ubrudzonym dzieckiem, bawiącym się psią kupą. Fotografii towarzyszyło hasło "Children will put anything in their mouths" ("Dzieci do ust włożą wszystko"). Na reklamach podano numer telefonu, pod którym można było zgłaszać skargi na beztroskich właścicieli zwierząt. W rezultacie kontrowersyjnej kampanii liczba zgłoszeń dotyczących psich odchodów pozostawionych na ulicach spadła z 400 (zgłoszonych w kwietniu) do 185 (w czerwcu).

Kontrowersje, oprócz plakatów, wśród mieszkańców Pruszcza Gdańskiego wzbudziły tabliczki, które zostały ustawione przy terenach zielonych. Widoczny jest na nich przekreślony pies załatwiający potrzebę fizjologiczną.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Miasto jest dla wszystkich
Czas:
2010.9.15 - 2010.10.15
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Polska
Nadawca:
Rada Miasta Pruszcz Gdański
Media:
Plakaty, tabliczki
Adresaci:
Mieszkańcy Pruszcza Gdańskiego
Hasło kampani:
Miasto jest dla wszystkich. Sprzątaj po swoim psie





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Jak w czterech prostych krokach nauczyć dziecko bezpiecznego zachowania na drodze?


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek