logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Minikampanie przeciw mowie nienawiści
14.06.2016
Tematy: Wydarzenia

Minikampanie przeciw mowie nienawiści



24 młodych aktywistek i aktywistów z USA i Europy od końca maja uczy się, w jaki sposób najskuteczniej walczyć z naruszeniami praw człowieka, szczególnie na poziomie lokalnym i jak stworzyć skuteczną kampanię społeczną, która może zmienić rzeczywistość. Wspólnie podczas międzynarodowej Akademii Praw Człowieka Humanity in Action Polska m.in. Asia z Warszawy, Aleksander z Poznania i Levke z Niemiec, Daria z Ukrainy, Carlos z Hondurasu, Angie i Andy z USA, poszukują sposobów jak pomysłowo i skutecznie przeciwdziałać różnym formom dyskryminacji i mowie nienawiści. Efektem ich pobytu w Warszawie będą internetowe kampanie społeczne. Każdy będzie mógł przyłączyć się do tych działań. 21 czerwca o godzinie 17.30 w Austriackim Forum Kultury będzie można zobaczyć pierwsze rezultaty ich twórczych eksperymentów podczas publicznej prezentacji. 

Inicjatywa pt. „Inkubator idei” rozpoczęła się w Warszawie 28 maja i potrwa do 22 czerwca. Jest to XI edycja corocznej międzynarodowej Akademii Praw Człowieka i Aktywności Obywatelskiej, którą organizuje Fundacja Humanity in Action Polska. Bierze w niej udział 24 młodych liderów/ek i aktywistów/ek pochodzących z różnych krajów, którzy studiują w Polsce, na Ukrainie, w Niemczech i USA. Tegoroczna edycja została zadedykowana Ryszardowi Kapuścińskiemu, znanemu na całym świecie reportażyście. W swoich książkach Ryszard Kapuściński niejednokrotnie poruszał temat mniejszości oraz przezwyciężania podziałów pomiędzy ludźmi z różnych kręgów kulturowych, społecznych i etnicznych poprzez dialog.

Przewodnim tematem „Inkubatora idei” jest wielokulturowość i związane z tym zjawiskiem wyzwania, w szczególności mowa nienawiści wobec różnych grup mniejszościowych, a także kwestie związane z kryzysem uchodźczym w Europie. Uczestnicy i uczestniczki pogłębiają swoją wiedzę na temat praw człowieka, społeczeństwa obywatelskiego, demokracji, jak również uczą się przez działanie, rozwijając dzięki temu szereg umiejętności pomocnych w aktywizmie społecznym. W tym celu spotykają i dyskutują z prawie 40 liderami/kami życia społecznego i kulturalnego w Polsce: aktywistami/kami, dziennikarzami/karkami, działaczami/kami społecznymi, naukowcami/czyniami i politykami/czkami, a także członkami/kiniami sieci liderów/ek Humanity in Action w Polsce. 3 oraz 4 czerwca w Muzeum Polin wzięli także udział w konferencji  „Świat pod Lupą” organizowanej przez Europejską Radę Spraw Zagranicznych (ECFR) i Fundację im. Heinricha Boella w partnerstwie z Fundacją Humanity in Action Polska.

Wezmą również udział w treningu z metody community organizing, które poprowadzi Tara Dickman – specjalistka w tej dziedzinie z Francji, oraz w szkoleniu o kampaniach społecznych Marka Dorobisza – jednego z creative directorów pracujących dla znanych marek medialnych. W trakcie programu grupa będzie współpracować z Forum Dialogu, Fundacją dla Wolności, Fundacją Ocalenie i Stowarzyszeniem Mierz Wysoko wykonując pracę wolontariacką na rzecz społeczności, dla których pracują te organizacje. Program został objęty honorowym patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich, a partnerem instytucjonalnym jest Muzeum Polin i Menora InfoPunkt. 

Obecnie Humanity in Action Polska wraz z międzynarodowym zespołem eksperckim w specjalizującym się w aktywizmie w Internecie inspiruje tych młodych ludzi do poszukiwania pomysłów i dobrych praktyk, jak inni skutecznie zwalczają uprzedzenia oraz dyskryminację, jak chronić wielokulturowość i w końcu jak te doświadczenia zastosować sensownie w Polsce. Na podstawie tego szkolenia aktywiści opracowują i przeprowadzą minikampanie społeczne w mediach społecznościowych adresując swoje działania do młodych z całej Polski. 








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek