logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  22.01.2015

Miłość do chipsów szkodzi

Your browser does not support the video tag.


Zakochana para w dość zabawny i niespodziewany sposób wykorzystuje swoje ulubione chipsy – nachosy Doritos – do okazywania sobie uczuć. Towarzyszą im one przy każdej nadarzającej się okazji – kwiaty z chipsów, chipsy z mlekiem, kąpiel w wannie pełnej chipsów, wreszcie pierścionek zaręczynowy ukryty na dnie pustej paczki. Łakomstwo, nienasycenie i oryginalność wykorzystania przekąsek jest dla odbiorcy z początku śmieszna i przywodzi na myśl kolejną komercyjną reklamę, do momentu gdy para sięga po bilety by ruszyć w podróż do miejsca, skąd ich ulubiona przegryzka bierze swój początek.

Widok jaki rozciąga się przed oczami bohaterów spotu jest zatrważający – w miejscu niedawnego lasu tropikalnego znajduje się karczowisko. Spot informuje, że lasy deszczowe w całej Azji Południowo-Wschodniej są niszczone na co dzień, a w ich miejsce powstają plantacje do pozyskiwania oleju palmowego, wykorzystywanego m.in. do produkcji chipsów. Z powodu wycinki wspomnianych lasów wiele gatunków zwierząt znajduje się na granicy wymarcia, a skala zanieczyszczenia ziemskiej atmosfery stale rośnie. 

Film kończy krótka adnotacja, że chipsy mogą zawierać "śladowe ilości lasów deszczowych". Ma to przekazać konsumentom jak wielkie jest zagrożenie ze strony koncernów, które prowadzą nieodpowiedzialną politykę pozyskiwania oleju palmowego (jako przykład w kampanii służy PepsiCo, od której zależna jest marka chipsów – Doritos, największy nabywca, kupujący 427,500 ton oleju palmowego rocznie). Autorem kampanii jest SumOfUs, ruch konsumentów działających na rzecz zrównoważenia rosnącej potęgi wielkich korporacji i uświadomienia zagrożeń jakie mogą wyniknąć dla obecnych i przyszłych pokoleń. 

Katarzyna Płaza


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
A Cheesy Love Story
Czas:
2015.1.11
Tematy:
Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
SumOfUs
Media:
Internet
Wykonawca:
SumOfUs
Adresaci:
Konsumenci





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 18.08.2022

    We własnym kubku płacisz mniej. Żabka umożliwia zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem


  • 12.08.2022

    Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 03.08.2022

    delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek