W 2009 roku policja zatrzymała ponad 173.000 nietrzeźwych kierowców. Jak wskazują badania oraz praktyka nadal dla znacznej ich części jazda pod wpływem alkoholu nie jest niczym nagannym.
Do przeciwdziałania problemowi nietrzeźwych kierowców, ze szczególnym uwzględnieniem „nieświadomie pijanych kierowców”, włączyła się firma CEDC, do której należy marka Soplica.
Celem zainaugurowanej w 2008 r. kampanii „Alko-Casco. Alkomat w każdym aucie” jest zwrócenie uwagi na problem nieświadomej nietrzeźwości, wynikającej z błędnej, subiektywnej oceny zawartości alkoholu w organizmie, a także popularyzacja alkomatu, jako narzędzia pomiaru jego zawartości.
1. edycja kampanii miała miejsce pod koniec września 2008 roku. Kierowcy podróżujący autostradą A2 otrzymali alkomaty oraz 18.000 ulotek informacyjnych. W grudniu 2009 r. firma CEDC wprowadziła na rynek limitowaną edycję wódki Soplica z dołączonym alkomatem. Wraz z produktem firma planuje rozdystrybuowanie 1.000.000 tych urządzeń.
2. edycja kampanii, rozpoczęta w październiku 2009 roku, koncentruje się na młodych kierowcach, którzy często mają błędną opinię nt. własnych umiejętności, oceny ryzyka sytuacji oraz zachowania po spożyciu alkoholu. Młody wiek oraz tzw. stan wolny często, jak wskazują badania – są związane z byciem „nieświadomie nietrzeźwym kierowcą”. W ramach działań organizatorzy przekażą kierowcom 18.000 alkomatów oraz materiałów edukacyjnych. Dodatkowo Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego z Poznania, Gdańska, Katowic, Warszawy, Gdańska, Katowic, Kielc i Opola przekażą młodym osobom zdającym egzamin na prawo jazdy materiały edukacyjne oraz alkomaty.
M. Czerepak
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku