logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Milion wódek z alkomatami
14.01.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Milion wódek z alkomatami



W 2009 roku policja zatrzymała ponad 173.000 nietrzeźwych kierowców. Jak wskazują badania oraz praktyka nadal dla znacznej ich części jazda pod wpływem alkoholu nie jest niczym nagannym.

Do przeciwdziałania problemowi nietrzeźwych kierowców, ze szczególnym uwzględnieniem „nieświadomie pijanych kierowców”, włączyła się firma CEDC, do której należy marka Soplica.

Celem zainaugurowanej w 2008 r. kampanii „Alko-Casco. Alkomat w każdym aucie” jest zwrócenie uwagi na problem nieświadomej nietrzeźwości, wynikającej z błędnej, subiektywnej oceny zawartości alkoholu w organizmie, a także popularyzacja alkomatu, jako narzędzia pomiaru jego zawartości.

1. edycja kampanii miała miejsce pod koniec września 2008 roku. Kierowcy podróżujący autostradą A2 otrzymali alkomaty oraz 18.000 ulotek informacyjnych. W grudniu 2009 r. firma CEDC wprowadziła na rynek limitowaną edycję wódki Soplica z dołączonym alkomatem. Wraz z produktem firma planuje rozdystrybuowanie 1.000.000 tych urządzeń.

2. edycja kampanii, rozpoczęta w październiku 2009 roku, koncentruje się na młodych kierowcach, którzy często mają błędną opinię nt. własnych umiejętności, oceny ryzyka sytuacji oraz zachowania po spożyciu alkoholu. Młody wiek oraz tzw. stan wolny często, jak wskazują badania – są związane z byciem „nieświadomie nietrzeźwym kierowcą”. W ramach działań organizatorzy przekażą kierowcom 18.000 alkomatów oraz materiałów edukacyjnych. Dodatkowo Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego z Poznania, Gdańska, Katowic, Warszawy, Gdańska, Katowic, Kielc i Opola przekażą młodym osobom zdającym egzamin na prawo jazdy materiały edukacyjne oraz alkomaty.
M. Czerepak








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek