logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Miliard powstaje po raz drugi
14.02.2014
Tematy: Wydarzenia

Miliard powstaje po raz drugi



14 lutego, po raz drugi w Polsce i kolejny już raz na świecie, odbędzie się akcja „One Billion Rising” (organizatorzy w Polsce wybrali tytuł „Nazywam się miliard”). W jej ramach organizowane są uliczne happeningi taneczne, których celem jest zaprotestowanie przeciwko przemocy wobec kobiet.

Pomysłodawczynią, organizatorką i główną twarzą akcji jest Eve Ensler, dramatopisarka i aktywistka. Jej „Monologi waginy” nagrodzono w 1997 roku prestiżową nagrodą OBIE, a sukces książki przyczyniła się do powstania globalnego ruchu V-Day, skierowanego przeciwko przemocy wobec kobiet. Eve Ensler stoi na jego czele, a 14 lutego 2013 roku jest 15. rocznicą V-Day. Na temat „One Billion Rising” Eve Ensler mówi: Działamy w 161 krajach, wspiera nas ponad 5 tysięcy grup aktywistów na całym świecie. (…) Od jakiegoś czasu na całym świecie obserwuje się swego rodzaju regres jeśli chodzi o prawa kobiet. Ale znaczący regres jest już właściwie niemożliwy. Za dużo udało się wywalczyć.

Lista miejsc w Polsce, gdzie obywają się wydarzenia w ramach akcji, znajduje się na stronie feminoteka.pl.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek