Do gabinetu lekarskiego wchodzi mężczyzna. Siadając naprzeciwko lekarza, zakrywa usta dłonią. Doktor cierpliwie czeka. Ciszę przerywa dźwięk zrywanej z warg taśmy.
Statystyki są bezlitosne – na raka prostaty rocznie zachorowuje ok. 8 tysięcy mężczyzn. Według danych Centrum Onkologii 7,11% ogółu zgonów nowotworowych stanowią zgony na raka gruczołu krokowego. Regularne wykonywanie badań kontrolnych zwiększa szanse wykrycia choroby i podjęcia skutecznego leczenia. Jednak mężczyźni po 45. roku życia, których ten problem dotyczy najbardziej, unikają wizyt u lekarzy specjalistów – jedną z przyczyn jest brak wiedzy o tym schorzeniu, ale przede wszystkim wstyd. Czerwona taśma zakrywająca twarz mężczyzny na reklamach 3.edycji kampanii "Mam Haka na Raka" symbolizuje zażenowanie, a pozbycie się jej jest metaforą i zachętą do przełamania milczenia. Akcja promuje badania prostaty.
Do udziału w wymyśleniu kolejnych edycji kampanii zapraszane są grupy uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych – ich zadaniem jest stworzenie koncepcji kampanii społecznej promującej profilaktykę nowotworową. Tym razem zrealizowano pomysł grupy licealistek z XXIII Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi. Działaniom medialnym towarzyszy informacyjna strona internetowa zbadajprostate.pl.
Poprzednie kampanie z tego cyklu odnosiły się do problemu raka piersi i raka szyjki macicy .
Organizatorem programu jest Polska Unia Onkologii, partnerem strategicznym – firma GlaxoSmithKline. Portal kampaniespoleczne.pl jest patronem medialnym kampanii.
A. Postek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu
-
20.04.2022
Words don’t come easy to me
-
04.04.2022
Cena twojego wydruku z bankomatu
-
04.04.2022
Effie In Practice – zaproszenie na webinary