logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Migranci w futbolu
22.07.2010
Tematy: Wydarzenia

Migranci w futbolu



W dniu finału piłkarskich Mistrzostw Świata wielonarodowe grono gości warszawskiego Home Africa Bar uczestniczyło w premierze wystawy 'Wykopmy Rasizm ze Stadionów’ przygotowanej przez antyrasistowskie Stowarzyszenie 'NIGDY WIĘCEJ’. Współgospodarzem imprezy był Stanley Udenkwor, były piłkarz Polonii Warszawa, obywatel polski pochodzenia nigeryjskiego, ambasador kampanii 'Wykopmy Rasizm ze Stadionów’.

Data premiery nie była przypadkowa. – To finał Mundialu, który po raz pierwszy odbył się w Afryce. RPA jest krajem, którego mieszkańcy boleśnie doświadczyli rasizmu poprzez zbrodniczą ideologię apartheidu. W tym kontekście te Mistrzostwa były wyjątkowe. Jako przyszli współgospodarze EURO 2012 możemy nauczyć się z afrykańskiego turnieju jak zorganizować wielokulturową imprezę pełną radości i poszanowania’ – mówi Jacek Purski ze Stowarzyszenia 'NIGDY WIĘCEJ’.

– Nie wszyscy chcieli się z tym pogodzić. Na przykład w Sosnowcu przy okazji Mundialu neofaszyści rozwiesili rasistowskie plakaty popierające zwolenników apartheidu – odnotowuje dr Rafał Pankowski, członek redakcji magazynu 'NIGDY WIĘCEJ’.

Wystawa dokumentuje wielokulturowe korzenie polskiej piłki nożnej, udział mniejszości narodowych i migrantów we współczesnym futbolu, a także problemy rasizmu i ksenofobii na polskich stadionach. Ekspozycja będzie pokazana na tegorocznym festiwalu Przystanek Woodstock (30.07 – 1.08, Kostrzyn nad Odrą) organizowanym przez Jerzego Owsiaka.

Stowarzyszenie 'NIGDY WIĘCEJ’ jest współzałożycielem sieci Futbol Przeciwko Rasizmowi w Europie – Football Against Racism in Europe (FARE). Decyzją UEFA od 2009 roku koordynuje edukacyjne działania antyrasistowskie związane z przygotowaniami do EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie oraz w całym regionie Europy Wschodniej.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek