logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Mieszkaństwo w bloku
15.08.2010
Tematy: Akcje

Mieszkaństwo w bloku



Karolina Witowska swoim autorskim projektem „Mieszkaństwo” próbuje skłonić do refleksji nad codziennością życia w bloku. Na przedstawiony w formie gazety projekt składają się naklejki, wlepki, i przedmioty nieodłącznie kojarzące się z blokowiskami i „wystrojem” klatek schodowych. Obrazy, jak wyjaśnia autorka, to zbiór myśli i spostrzeżeń dotyczących mieszkania, mieszkaństwa, sąsiadów, sąsiedztwa i wspólnoty, bądź wręcz przeciwnie.

Poruszają one tematykę stosunków sąsiedzkich pokazując jednocześnie ich paradoks. Pomimo wielu lat życia obok siebie i zaledwie 20cm ściany dzielącej mieszkania, lokatorzy wciąż pozostają sobie obcy. Przedstawione na zdjęciach wycinki z sąsiedzkiego życia pokazują różne aspekty współdzielenia przestrzeni mieszkalnej, również te dokuczliwe. Rozbite szyby, wulgarne napisy na ścianach, butelki po alkoholu i niedopałki papierosów wtapiają się w architekturę wielu klatek schodowych. Dodatkowo stały monitoring przez wizjer, zbyt głośna muzyka, czy zakłócanie ciszy nocnej to te z zachowań współlokatorów, które nie sprzyjają nawiązywaniu bliskich sąsiedzkich relacji.

Choć nowoczesne, strzeżone osiedla nie w pełni mieszczą się w tym schemacie, projekt „Mieszkaństwo” to komentarz na temat rzeczywistości, w której żyją mieszkańcy bloków i dobry punkt wyjścia do refleksji nad kondycją sąsiedzkich stosunków.

Pełen projekt można obejrzeć na stronie autorki.
P.Cieślikiewicz

Nazwa projektu:
Mieszkaństwo

Zasięg (kraj/kraje):
Polska

Autor:
Karolina Witowska

Data:
06/2010








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 04.10.2025Kreacje / printy

    Miód z pól minowych

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek