logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Miejsce od przyjaciela w autobusie
28.08.2011
Tematy: Kampanie, Polska, Walka z wykluczeniem społecznym

Miejsce od przyjaciela w autobusie



Już jutro rusza 2. edycja kampanii „Przyjacielu, ustąp miejsca”. Jej celem jest zachęcenie odbiorców do pomocy niepełnosprawnym współpasażerom. Realizując kampanię ZTM będzie uczyć użytkowników autobusów i tramwajów jak pomagać osobom z dysfunkcjami – oprócz ustępowania im miejsca.

Według szacunków w Warszawie mieszka ponad 180 tysięcy osób niepełnosprawnych. Zarząd Transportu Miejskiego pracuje nad tym, aby publiczny transport był dla nich coraz bardziej dostępny i przyjazny: w dni powszednie w godzinach szczytu, ponad 80% autobusów kursujących po stolicy to „niskopodłogowce”, poza szczytem – ponad 90%, a w dni świąteczne – są to wszystkie autobusy. Do końca 2011 roku z ulic znikną niedostępne dla osób na wózkach Ikarusy. W coraz większej liczbie tramwajów i autobusów montowane są wewnętrzne wyświetlacze i emitowane głosowe zapowiedzi przystanków. Przyciski w nowych pojazdach, a także np. wejścia do Punktów Obsługi Pasażerów ZTM oznakowano alfabetem Braille’a.

Oprócz inwestycji w tabor, ZTM postanowił popracować nad postawami swoich pasażerów. "Empatia, życzliwość, wyciągnięcie pomocnej dłoni nie wymagają wysiłku i stać na nie każdego z nas. Chcemy, aby efektem tej odsłony „Przyjacielu, ustąp miejsca” było rozwinięcie opracowanego podczas ubiegłorocznej edycji kampanii przewodnika, jak pomagać niepełnosprawnym. Liczymy na duży odzew ze strony pasażerów z dysfunkcjami, którzy wskażą bariery i sytuacje, które najbardziej utrudniają im życie w trakcie codziennych podróży. Chcemy, aby za naszym pośrednictwem, ich głos dotarły do użytkowników komunikacji miejskiej i żeby warszawiacy wzięli je sobie do serca." – tłumaczą nadawcy kampanii.

Celem akcji jest także uczulenie prowadzących pojazdy, aby dostrzegali niepełnosprawnych pasażerów. „Przechylenie” autobusu, w celu zniwelowania różnicy pomiędzy progiem a krawężnikiem, czy rozłożenie specjalnego podestu umożliwiającego wjazd wózkiem – to zadania, które powinny być traktowane nie tylko jako służbowy obowiązek, ale także jako zwykły odruch pomocy.

Pierwszy etap kampanii w tym roku, poświęcony bezpieczeństwu kobiet ciężarnych, został przeprowadzony w maju br.

Patronami medialnymi drugiego etapu kampanii „Przyjacielu, ustąp miejsca” są Radio dla Ciebie i portal kampaniespoleczne.pl.



Nazwa kampanii:
Przyjacielu, ustąp miejsca
Czas:
2011.8.29
Nadawca:
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
Media:
Plakaty
Wykonawca:
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
Adresaci:
Mieszkańcy Warszawy korzystający z transportu publicznego, kierowcy autobusów
Hasło kampani:
Przyjacielu, ustąp miejsca.





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 30.04.2025Polska

    Polacy spędzą majówkę w domu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek