Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego na początku maja zainaugurował kampanię „Przyjacielu, ustąp miejsca”, której celem działań jest zachęcenie pasażerów środków komunikacji miejskiej do ustępowania miejsca kobietom w ciąży oraz pomagania im.
Sytuacja z życia wzięta: do zatłoczonego autobusu wchodzi kobieta w zaawansowanej ciąży. Część siedzących młodych ludzi nagle – na jej widok – przypomina sobie, że musi coś przeczytać, tracąc kontakt z rzeczywistością. Inni gwałtownie przestają widzieć otaczający ich świat. Miejsce przyszłej mamie ustępuje dopiero starsza osoba.
Powszechnym problemem jest brak wrażliwości i chęci do wykonania drobnych, ale bardzo istotnych gestów, w stosunku do potrzebujących osób. Kobieta w ciąży wymaga faktycznego bezpieczeństwa. W trakcie podróży metrem, pociągiem, autobusem czy tramwajem jest narażona na ryzyko upadku, przewrócenia się, czy też uderzenia w brzuch, w trakcie np. gwałtownego hamowania. Podróżowanie w pozycji siedzącej znacząco pozwala ograniczyć to ryzyko.
Patronat merytoryczny nad akcją sprawuje Instytut Matki i Dziecka, przy realizacji kampanii współpracuje miesięcznik „M jak mama”, apatronem medialnym jest portal dlaStudenta.pl.
„Przyjacielu, ustąp miejsca” to pierwsza z serii kampanii, które przygotowuje ZTM. Kolejne mają zachęcać do ustępowania miejsca osobom starszym oraz niepełnosprawnym.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
01.10.2024
Powstała Baza Ekspertów i Ekspertek Karty Praw Dziecka w Biznesie
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów