logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Miejsce dla kobiety w ciąży
16.05.2010
Tematy: Wydarzenia

Miejsce dla kobiety w ciąży



Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego na początku maja zainaugurował kampanię „Przyjacielu, ustąp miejsca”, której celem działań jest zachęcenie pasażerów środków komunikacji miejskiej do ustępowania miejsca kobietom w ciąży oraz pomagania im.

Sytuacja z życia wzięta: do zatłoczonego autobusu wchodzi kobieta w zaawansowanej ciąży. Część siedzących młodych ludzi nagle – na jej widok – przypomina sobie, że musi coś przeczytać, tracąc kontakt z rzeczywistością. Inni gwałtownie przestają widzieć otaczający ich świat. Miejsce przyszłej mamie ustępuje dopiero starsza osoba.

Powszechnym problemem jest brak wrażliwości i chęci do wykonania drobnych, ale bardzo istotnych gestów, w stosunku do potrzebujących osób. Kobieta w ciąży wymaga faktycznego bezpieczeństwa. W trakcie podróży metrem, pociągiem, autobusem czy tramwajem jest narażona na ryzyko upadku, przewrócenia się, czy też uderzenia w brzuch, w trakcie np. gwałtownego hamowania. Podróżowanie w pozycji siedzącej znacząco pozwala ograniczyć to ryzyko.

Patronat merytoryczny nad akcją sprawuje Instytut Matki i Dziecka, przy realizacji kampanii współpracuje miesięcznik „M jak mama”, apatronem medialnym jest portal dlaStudenta.pl.

„Przyjacielu, ustąp miejsca” to pierwsza z serii kampanii, które przygotowuje ZTM. Kolejne mają zachęcać do ustępowania miejsca osobom starszym oraz niepełnosprawnym.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek