logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  26.10.2010

Między alienacją a adaptacją – Polacy 50+ wobec internetu



W poniedziałek, 25 października, odbyło się Forum dyskusyjne pt. „Budowa kapitału cyfrowego generacji 50+”. Uczestniczyli w nim m.in. prezes UKE, Anna Streżyńska, minister Krystyna Szumilas, minister Magdalena Gaj oraz przedstawiciele biura pełnomocnika ds. równego traktowania, ministerstw gospodarki, kultury i dziedzictwa narodowego, Komisji Europejskiej, organizacji pozarządowych, eksperci ze środowiska akademickiego i liderzy opinii. Głównym celem spotkania było omówienie możliwości i szans zwiększania innowacyjności i konkurencyjności polskiej gospodarki w kontekście włączenia cyfrowego osób dojrzałych oraz realizacji założeń Europejskiej Agendy Cyfrowej. Tematem dyskusji był także wpływ kompetencji cyfrowych na przedłużenie aktywności zawodowej grupy 50+. Debatowano również o roli zaufania do nowych technologii w rozwoju społeczeństwa cyfrowego.

Patronat nad Forum objął Parlament Europejski, Komisja Europejska oraz Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Inicjatorem wydarzenia była Koalicja Cyfrowego Włączenia Generacji 50+ „Dojrz@łość w sieci”, powołana przez UPC Polska oraz Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce w marcu br. Zamierzeniem Koalicji jest stworzenie platformy współpracy i wymiany doświadczeń dla podmiotów, chcących wspólnie wypracowywać i wdrażać rozwiązania, ułatwiające korzystanie z nowych technologii grupom szczególnie narażonym na e-wykluczenie.

Punkt wyjścia do dyskusji stanowił „Raport Otwarcia Koalicji Cyfrowego Włączenia Generacji 50+ Dojrz@łość w sieci. Między alienacją a adaptacją. Polacy w wieku 50+ wobec Internetu”. Jego wyniki wyraźnie wskazują, że wiek jest głównym wymiarem wykluczenia cyfrowego w Polsce.

Raport jest dokumentem, który daje obraz skali i znaczenia wykluczenia cyfrowego osób starszych w Polsce. Raport wskazuje na te obszary, którymi należy się zająć aby zmniejszyć poziom wykluczenia cyfrowego osób 50+ w Polsce. – Ważnym wnioskiem płynącym z Raportu jest podjęcie działań zmierzających do stworzenia płaszczyzny współpracy organizacji pozarządowych, biznesu oraz administracji rządowej. Dzięki temu możliwa będzie realizacja celów Europejskiej Agendy Cyfrowej i zarazem efektywna edukacja cyfrowa osób po 50. roku życia. – skomentowała raport Anna Streżyńska, Prezes UKE.

Do generacji 50+ należy 42% dorosłych Polaków, a osoby z tej grupy to zaledwie 18% internautów. Pod względem korzystania z sieci przez osoby starsze Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc wśród krajów Unii Europejskiej. Jednocześnie Polacy w wieku 50+ mają znacząco niższe kompetencje cyfrowe, w porównaniu do osób w wieku 16-49. Osoby po 50. roku życia deklarują, że niskie kompetencje ograniczają je, a wręcz zniechęcają do korzystania z sieci.

– Ważne jest, aby aktywnie przeciwdziałać wykluczeniu cyfrowemu, nie myśląc tylko o technologii, ale o ludziach, którzy z nich korzystają. Już dziś polska branża kablowa realizuje cele Europejskiej Agendy Cyfrowej w zakresie prędkości dostarczanego internetu, jednak nie mniej istotne jest, aby w parze z rozwojem technologii szedł wzrost umiejętności cyfrowych. Cyfrowe kompetencje obywateli są podstawą dla rozwoju gospodarki opartej na wiedzy – powiedział Simon Boyd, Prezes UPC Polska.

Raport Otwarcia Koalicji „Dojrz@łość w sieci”: Między alienacją a adaptacją. Polacy w wieku 50+ wobec Internetu” został przygotowany przez grono ekspertów pod kierownictwem dr. Dominika Batorskiego. Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie www.dojrzaloscwsieci.pl.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.07.2022

    Kto w Polsce najlepiej raportuje ESG? Zgłoś raport do konkursu


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek