logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Ekologia i środowisko
   ──────  04.01.2010

Michelle Obama zaskoczona bez futra



Michelle Obama wystąpiła w reklamie organizacji PETA, ale swoim udziałem w niej jest zaskoczona. Nie powinno być dla nikogo niespodzianką, że PETA wykorzystała bez zgody Obamy jej wizerunek.

Celem kampanii "Fur-free and fabulous" ("Bez futra i wspaniałe!") rozpoczętej pod koniec ubiegłego roku jest nakłonienie do rezygnacji z noszenia ubrań wykonywanych z naturalnych skór zwierzęcych.

Michelle Obama zadeklarowała w publicznej wypowiedzi, że nie nosi naturalnych futer, co PETA – organizacja aktywnie i ostro walcząca o prawa zwierząt – postanowiła wykorzystać. Nie zapytała jednak o zgodę pierwszej damy. Biały Dom twierdzi, że PETA nie miała prawa wykorzystać wizerunku – z zasady żona prezydenta USA nie może popierać działań konkretnych grup. Organizacja uznała jednak, że do wykorzystania wizerunku upoważnia fakt publicznej deklaracji Michelle Obamy. Żona prezydenta USA pojawiła się na plakacie PETA obok Oprah Winfrey, Tyry Banks oraz Carrie Underwood, które zgodziły się wziąć udział w kampanii.

Reklama została wyemitowana w wielu magazynach, na stronach internetowych oraz billboardach na stacjach metra w Nowym Jorku.

Bezprawne wykorzystanie wizerunku Michelle Obamy nie jest pierwszym, z jakim rodzina prezydenta miała do czynienia. W sierpniu 2009 roku, organizacja Physicians Committee for Responsible Action, propagująca zdrowe posiłki w szkolnych stołówkach wykorzystała wizerunku prezydenckich córek, Sashy oraz Malii.

People for the Ethical Treatment of Animals, czyli Ludzie na rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt jest międzynarodową organizacją non-profit. Powstała w 1980 roku. Celem jej działań jest walka o prawa zwierząt.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Fur-free and fabulous
Czas:
2009.12.28 - 2010.1.15
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
PETA
Media:
Billboardy, plakaty, prasa, internet
Wykonawca:
PETA
Adresaci:
Ogół społeczeństwa





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek