logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  28.04.2010

Miasto puszczone z dymem



Apokaliptyczna wizja opuszczonego miasta, zasnutego smogiem, pełnego sypiących się wieżowców, alarmuje aktywnych i biernych palaczy papierosów. Na fotografii Raphaëla Auvray’a, wykorzystanej we francuskiej kampanii "Miasto popiołów", wypalone papierosy i tlące się jeszcze niedopałki, nad którymi unoszą się resztki tytoniowego dymu, służą zilustrowaniu hasła, które wykorzystuje sprawdzony sposób odwoływania się do wyobraźni. Zamiast przytaczania statystyk zgonów pojawia się w nim proste porównanie – "Każdego roku we Francji odpowiednik miasta zamieszkanego przez ponad 60.000 mieszkańców idzie z dymem." Gra słów nawiązuje do przyczyny takiej sytuacji, czyli palenia tytoniu.

Szkodliwość nałogu tytoniowego została wielokrotnie udowodniona naukowo. Dym papierosowy zawiera 4000 związków chemicznych, w tym co najmniej 50 rakotwórczych. Palenie jest także czynnikiem ryzyka chorób układu oddechowego, sercowo-naczyniowego i wielu nowotworów. Według WHO już samo bierne palenie zwiększa ryzyko raka płuc o 20%, natomiast u nałogowych palaczy ryzyko zachorowania wzrasta ponad dwudziestokrotnie.

Inicjatorem kampanii jest Comité National Contre le Tabagisme (Narodowy Komitet ds. Walki z Tytoniem), którego celem jest wspieranie rozwiązań prawnych ograniczających palenie tytoniu, a także rozpowszechnianie informacji wśród polityków, dziennikarzy oraz opinii publicznej na temat negatywnych skutków biernego i czynnego palenia oraz działalności koncernów papierosowych. Początki tego stowarzyszenia antynikotynowego sięgają 1868 roku. Obecnie CNCT ściśle współpracuje z Ministerstwem Zdrowia i Narodowym Instytutem Raka (Institut National du Cancer).

Kampania została zrealizowana pro bono prze agencję Euro RSCG 360, a sfinansowana przez firmę farmaceutyczną Pfizer.

We Francji zakaz palenia w kawiarniach, barach, restauracjach i dyskotekach wszedł w życie 1 stycznia 2008 r.
J. Ślusarska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek