logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Miasto, mieszkańcy, NGO, politycy i media
28.05.2014
Tematy: Wydarzenia

Miasto, mieszkańcy, NGO, politycy i media



21-23 maja odbyła się XI Konferencja PR w Samorządzie i Administracji Państwowej. 

Dzień pierwszy poświęcony był skutecznej komunikacji z mieszkańcami. Gości, w imieniu gospodarza miasta, przywitał Waldemar Bojarun, Naczelnik Wydziału Promocji Miasta Katowice. Mówił o tym jak zmieniają się Katowice oraz wymienił ostatnio zrealizowane inwestycje – Centrum Kongresowe, Muzeum Śląskie i nowy budynek Filharmonii, które odmieniły wizerunek Katowic.

Płk Dariusz Kryszk przedstawił proces komunikacji w kontekście sił zbrojnych na przykładzie strategii STRACOM. Praca z mediami przypomina ćwiczenia zbrojne – należy być przygotowanym, czujnym i stosować się do powszechnie obowiązujących standardów – mówił.

W panelu dyskusyjnym poświęconym komunikowaniu i inwestycjom wzięli udział przedstawiciele samorządów i instytucji publicznych. Eksperci podkreślili korzyści związane z rozwojem miast: wzrost atrakcyjności regionu, powstawanie nowych miejsc pracy, atrakcyjna oferta edukacyjna, kulturowa i inwestycyjna oraz ogólne zadowolenie mieszkańców.

Za współpracę z mediami odpowiadają rzecznicy prasowi. Z jednej strony odpowiedzialni są za szereg aktywności z obszaru Public Relations i tym samym wymaga się od nich znajomości wielu narzędzi PR. Z drugiej strony często ich postawy determinuje strategia organizacji, którą prezentują i zdarza się, że celem jest blokowanie mediów. Takie postawy krytykowane są przez dziennikarzy. Jak rzeczników oceniają dziennikarze, a jak sami rzecznicy? Dlaczego rzecznicy powini nazywać się PRasowymi – w odniesieniu do rankingów miesięcznika Press oraz wyników własnego projektu badawczego mówił dr Krystian Dudek. 

Następnie o tym, jak samorządy, przedsiębiorstwa i placówki kulturalno-oświatowe pozyskują informacje i dbają o wizerunek mówił Marcin Szczupak – Kierownik Działu Raportów Medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Poruszył temat komercjalizacji mediów i ich wpływie na działania jednostek.

Obrady pierwszego dnia kończył wykład podinspektora Mariusza Sokołowskiego. Prelekcja poświęcona była emocjom w komunikacji. Prezentacja oparta była na szeregu materiałów filmowych stanowiących przykłady negatywnych postaw w relacjach medialnych. Podczas prelekcji analizowano także wpadki medialne oficerów prasowych służb mundurowych.

Wieczorem w hotelu Diament w Katowicach odbyła się uroczysta gala Kryształów PR-u. Zdobywcami nagród Grand Prix w sześciu kategoriach zostało dziewięciu nominowanych.

Podczas drugiego dnia rozmawiano o współpracy samorządów z NGO’s. Uczestników konferencji gościł Kraków – współorganizator wydarzenia. Zgromadzonych na sali w pałacu Wielopolskich powitał Prezydent Miasta Krakowa – prof. Jacek Majchrowski. Kolejny dzień wykładów rozpoczęła Anna Okońska-Walkowicz, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Polityki Społecznej, poruszając problem komunikacji miasta z mieszkańcami i poszukiwania sojuszników w dotarciu do rzetelnych informacji. Zastępca dyrektora Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta Krakowa – Filip Szatanik omówił komunikację NGO’s z mieszkańcami w oparciu o case study – krakowskiego Parku Kulturowego „Stare Miasto”. Wskazał narzędzia komunikacyjne, kanały dotarcia do grup docelowych oraz podkreślił rolę partnerów w rozpowszechnianiu informacji.

Genezy organizacji czwartego sektora i jego roli w kształtowaniu debaty publicznej podjął się Dawid Hajok, dziennikarz Gazety Wyborczej i członek Zarządu Fundacji Aktywnych Obywateli im. Józefa Dietla. Następnie Ivetta Biały, Rzecznika Prasowa Wojewody Mazowieckiego mówiła o współpracy wojewody z mediami i partnerami zewnętrznymi. Na przykładzie doświadczeń i podejmowanych inicjatyw scharakteryzowała działalność promocyjną i kryzysową.

W panelu dyskusyjnym poświęconym funkcjonowaniu organizacji pozarządowych w życiu mieszkańców głos zabrali eksperci: dr Krzysztof Koj, Dziekan Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie WSB w Poznaniu, Ewa Ryszka – Zastępca Prezydenta Miasta Rybnika, dr inż. Jerzy Tarnawski  z Fundacji Ruperta Mayera oraz Andrzej Rybus-Tołłoczko, doradca wojewody mazowieckiego.

Coroczna zbiórka paczek w ramach akcji Szlachetna Paczka to ogólnopolska kampania społeczna organizowana przez Stowarzyszenie WIOSNA. Jej pomysłodawca i założyciel – ks. Jacek Stryczek opowiadał o tym dlaczego lubi chwalić siebie … i  innych. Pracownicy Działu PR Stowarzyszenia WIOSNA prowadzili również warsztat. Równolegle, dyrektor Biblioteki Polskiej Piosenki – Waldemar Domański – uczył „jak zostać miotaczem idei”. 

W ramach części nieoficjalnej, uczestnicy mieli okazję zwiedzić największe inwestycje w Krakowie oraz udać się na wycieczkę do Nowej Huty. Zwieńczeniem drugiego dnia była kolacja w restauracji „Barka” u podnóża Wawelu.

Trzeci dzień skupiał uwagę uczestników na wyborach. Prezes Grupy PRC – Sebastian Chachołek podkreśli znaczenie dobrze zaplanowanej kampanii wyborczej. Harmonogram, zaufany sztab, synergia władz, materiały promocyjne i kanały komunikacji oraz kampania negatywna i kreatywna to główne składniki przepisu na sukces.

O tajnikach wyborczej komunikacji opowiadał Wiesław Gałązka, dziennikarz i publicysta, konsultant i doradca polityczny. Dr Wojciech Szalkiewicz z Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania wprowadził publiczność w tajniki kampanii negatywnej, której towarzyszy manipulacja, konkurencja oraz wrogowie. Powiedział jak się do niej przygotować i jak jej unikać.

O komunikacji i wizerunku osoby w kontekście kandydatów w wyborach wypowiadali się praktycy: Marek Skała, wiceprezes grupy PRC i Dyrektor MEGALIT – Instytut Szkoleń oraz Adam Łaszyn, Prezes Zarządu Alert Media Communications. Pokazując medialne wpadki doradzali, jak unikać takich sytuacji w codziennej pracy samorządów i instytucji publicznych.

Cykl konferencji zakończył wykład Marcina Szczupaka – Kierownika Działu Raportów Medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o., dot. zbierania i pozyskiwania informacji, mających wpływ na sukces wyborczy.

 

Zwycięzcy Grand Prix w Konkursie Kryształy PR-u w poszczególnych kategoriach:

1.    Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych:

•    Urząd Miejski w Gdańsku

2.    Najlepszy film promocyjny

•    Ministerstwo Obrony Narodowej

3.    Najlepsza promocja projektów unijnych

•    Starostwo Powiatowe w Pszczynie

•    Urząd Miejski w Będzinie

4.    Najlepsza kreatywna kampania promocyjna

•    Starostwo Powiatowe w Gnieźnie

•    Urząd Miasta Rybnika

5.    Najlepsza gazeta miejska/biuletyn

•    Urząd Miasta Częstochowy

•    Urząd Miasta Biała Podlaska

6.    Najlepsza kampania promocyjno-informacyjna spółki samorządowej

•    Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. w Krakowie.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek