logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  28.05.2014

Miasto, mieszkańcy, NGO, politycy i media



21-23 maja odbyła się XI Konferencja PR w Samorządzie i Administracji Państwowej. 

Dzień pierwszy poświęcony był skutecznej komunikacji z mieszkańcami. Gości, w imieniu gospodarza miasta, przywitał Waldemar Bojarun, Naczelnik Wydziału Promocji Miasta Katowice. Mówił o tym jak zmieniają się Katowice oraz wymienił ostatnio zrealizowane inwestycje – Centrum Kongresowe, Muzeum Śląskie i nowy budynek Filharmonii, które odmieniły wizerunek Katowic.

Płk Dariusz Kryszk przedstawił proces komunikacji w kontekście sił zbrojnych na przykładzie strategii STRACOM. Praca z mediami przypomina ćwiczenia zbrojne – należy być przygotowanym, czujnym i stosować się do powszechnie obowiązujących standardów – mówił.

W panelu dyskusyjnym poświęconym komunikowaniu i inwestycjom wzięli udział przedstawiciele samorządów i instytucji publicznych. Eksperci podkreślili korzyści związane z rozwojem miast: wzrost atrakcyjności regionu, powstawanie nowych miejsc pracy, atrakcyjna oferta edukacyjna, kulturowa i inwestycyjna oraz ogólne zadowolenie mieszkańców.

Za współpracę z mediami odpowiadają rzecznicy prasowi. Z jednej strony odpowiedzialni są za szereg aktywności z obszaru Public Relations i tym samym wymaga się od nich znajomości wielu narzędzi PR. Z drugiej strony często ich postawy determinuje strategia organizacji, którą prezentują i zdarza się, że celem jest blokowanie mediów. Takie postawy krytykowane są przez dziennikarzy. Jak rzeczników oceniają dziennikarze, a jak sami rzecznicy? Dlaczego rzecznicy powini nazywać się PRasowymi – w odniesieniu do rankingów miesięcznika Press oraz wyników własnego projektu badawczego mówił dr Krystian Dudek. 

Następnie o tym, jak samorządy, przedsiębiorstwa i placówki kulturalno-oświatowe pozyskują informacje i dbają o wizerunek mówił Marcin Szczupak – Kierownik Działu Raportów Medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Poruszył temat komercjalizacji mediów i ich wpływie na działania jednostek.

Obrady pierwszego dnia kończył wykład podinspektora Mariusza Sokołowskiego. Prelekcja poświęcona była emocjom w komunikacji. Prezentacja oparta była na szeregu materiałów filmowych stanowiących przykłady negatywnych postaw w relacjach medialnych. Podczas prelekcji analizowano także wpadki medialne oficerów prasowych służb mundurowych.

Wieczorem w hotelu Diament w Katowicach odbyła się uroczysta gala Kryształów PR-u. Zdobywcami nagród Grand Prix w sześciu kategoriach zostało dziewięciu nominowanych.

Podczas drugiego dnia rozmawiano o współpracy samorządów z NGO’s. Uczestników konferencji gościł Kraków – współorganizator wydarzenia. Zgromadzonych na sali w pałacu Wielopolskich powitał Prezydent Miasta Krakowa – prof. Jacek Majchrowski. Kolejny dzień wykładów rozpoczęła Anna Okońska-Walkowicz, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Polityki Społecznej, poruszając problem komunikacji miasta z mieszkańcami i poszukiwania sojuszników w dotarciu do rzetelnych informacji. Zastępca dyrektora Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta Krakowa – Filip Szatanik omówił komunikację NGO’s z mieszkańcami w oparciu o case study – krakowskiego Parku Kulturowego „Stare Miasto”. Wskazał narzędzia komunikacyjne, kanały dotarcia do grup docelowych oraz podkreślił rolę partnerów w rozpowszechnianiu informacji.

Genezy organizacji czwartego sektora i jego roli w kształtowaniu debaty publicznej podjął się Dawid Hajok, dziennikarz Gazety Wyborczej i członek Zarządu Fundacji Aktywnych Obywateli im. Józefa Dietla. Następnie Ivetta Biały, Rzecznika Prasowa Wojewody Mazowieckiego mówiła o współpracy wojewody z mediami i partnerami zewnętrznymi. Na przykładzie doświadczeń i podejmowanych inicjatyw scharakteryzowała działalność promocyjną i kryzysową.

W panelu dyskusyjnym poświęconym funkcjonowaniu organizacji pozarządowych w życiu mieszkańców głos zabrali eksperci: dr Krzysztof Koj, Dziekan Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie WSB w Poznaniu, Ewa Ryszka – Zastępca Prezydenta Miasta Rybnika, dr inż. Jerzy Tarnawski  z Fundacji Ruperta Mayera oraz Andrzej Rybus-Tołłoczko, doradca wojewody mazowieckiego.

Coroczna zbiórka paczek w ramach akcji Szlachetna Paczka to ogólnopolska kampania społeczna organizowana przez Stowarzyszenie WIOSNA. Jej pomysłodawca i założyciel – ks. Jacek Stryczek opowiadał o tym dlaczego lubi chwalić siebie … i  innych. Pracownicy Działu PR Stowarzyszenia WIOSNA prowadzili również warsztat. Równolegle, dyrektor Biblioteki Polskiej Piosenki – Waldemar Domański – uczył „jak zostać miotaczem idei”. 

W ramach części nieoficjalnej, uczestnicy mieli okazję zwiedzić największe inwestycje w Krakowie oraz udać się na wycieczkę do Nowej Huty. Zwieńczeniem drugiego dnia była kolacja w restauracji „Barka” u podnóża Wawelu.

Trzeci dzień skupiał uwagę uczestników na wyborach. Prezes Grupy PRC – Sebastian Chachołek podkreśli znaczenie dobrze zaplanowanej kampanii wyborczej. Harmonogram, zaufany sztab, synergia władz, materiały promocyjne i kanały komunikacji oraz kampania negatywna i kreatywna to główne składniki przepisu na sukces.

O tajnikach wyborczej komunikacji opowiadał Wiesław Gałązka, dziennikarz i publicysta, konsultant i doradca polityczny. Dr Wojciech Szalkiewicz z Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania wprowadził publiczność w tajniki kampanii negatywnej, której towarzyszy manipulacja, konkurencja oraz wrogowie. Powiedział jak się do niej przygotować i jak jej unikać.

O komunikacji i wizerunku osoby w kontekście kandydatów w wyborach wypowiadali się praktycy: Marek Skała, wiceprezes grupy PRC i Dyrektor MEGALIT – Instytut Szkoleń oraz Adam Łaszyn, Prezes Zarządu Alert Media Communications. Pokazując medialne wpadki doradzali, jak unikać takich sytuacji w codziennej pracy samorządów i instytucji publicznych.

Cykl konferencji zakończył wykład Marcina Szczupaka – Kierownika Działu Raportów Medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o., dot. zbierania i pozyskiwania informacji, mających wpływ na sukces wyborczy.

 

Zwycięzcy Grand Prix w Konkursie Kryształy PR-u w poszczególnych kategoriach:

1.    Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych:

•    Urząd Miejski w Gdańsku

2.    Najlepszy film promocyjny

•    Ministerstwo Obrony Narodowej

3.    Najlepsza promocja projektów unijnych

•    Starostwo Powiatowe w Pszczynie

•    Urząd Miejski w Będzinie

4.    Najlepsza kreatywna kampania promocyjna

•    Starostwo Powiatowe w Gnieźnie

•    Urząd Miasta Rybnika

5.    Najlepsza gazeta miejska/biuletyn

•    Urząd Miasta Częstochowy

•    Urząd Miasta Biała Podlaska

6.    Najlepsza kampania promocyjno-informacyjna spółki samorządowej

•    Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. w Krakowie.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 29.04.2022

    Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek