logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Miasto Cypel i Osiedle Jazdów miejscami społecznymi
17.12.2012
Tematy: Wydarzenia

Miasto Cypel i Osiedle Jazdów miejscami społecznymi



Zakończyła się trzecia edycja Stołeczne-Społeczne – plebiscytu organizowanego przez serwis warszawa.ngo.pl, którego celem jest odkrycie i nagrodzenie miejsc aktywizujących i integrujących mieszkańców stolicy.

Główną zmianą w III edycji Stołeczne-Społeczne było wprowadzenie dwóch kategorii: „nowego miejsca” i „miejsca z doświadczeniem”. Celem organizatora było, aby warszawianki i warszawiacy zwrócili uwagę na nowe inicjatywy podejmowane w mieście. W Stołeczne-Społeczne 2012 zagłosowało ponad 5000 osób, typując w sumie 12039 razy. Tegoroczny zwycięzca kategorii „nowe miejsce zebrał 1021 punktów. Wśród „miejsc z doświadczeniem” laureat pierwszego miejsca zdobył 965 głosów, srebrny medalista – 643, a brązowy – 503.

Ostatecznie Stołecznym-Społecznym „nowym miejscem” roku 2012 zostało Miasto Cypel. Internauci zgłosili je aż 10 razy, a jedno z uzasadnień opisywało je następująco: Dancing międzypokoleniowy, cotygodniowy bazar z rękodziełem i używanymi rzeczami, darmowe pole namiotowe z namiotami dla zmęczonych, mnóstwo imprez, wydarzenia edukacyjne… Nigdzie się tyle nie działo w tym letnim sezonie co tam!

W kategorii „miejsce z doświadczeniem” zdobywcą pierwszego miejsca w Stołeczne-Społeczne 2012 jest Osiedle Jazdów. Osoba zgłaszająca tę kandydaturę w argumentacji napisała: To niezwykłe miejsce w centrum Stolicy, które dzięki niepowtarzalnemu klimatowi i nastrojowi oraz urokliwemu krajobrazowi stanowi jedno z ulubionych miejsc spacerowych osób szukających niebanalnych wrażeń. Chętnie odwiedzane przez warszawiaków i gości z zagranicy zwłaszcza artystów i architektów.

II miejsce na podium zajęła Akademia Parkour United – (…) miejsce, które sprawia, że wszyscy – od najmniejszych, kilkuletnich dzieci, aż do najstarszych osób – mogą stać się PRAWDZIWYMI bohaterami, robiącymi NIESAMOWITE rzeczy w rzeczywistości. Akademia dostarcza mieszkańcom możliwość wkroczenia w świat nietypowych i fascynujących aktywności i sportów… sportów miejskich, a czasem i sportów ekstremalnych, na dodatek w różnych rolach i funkcjach poprzez szeroką działalność stowarzyszenia Parkour United.

Trzecim miejscem Stołeczny-Społecznym roku 2012 został Warsztat, który (…) zdecydowanie „uspołecznia” warszawiaków. Formuła, na której jest oparty, pozwala na realizację wielu naprawdę ciekawych pomysłów powstających oddolnie. Na dodatek umożliwia udział w nich osobom „z ulicy”. Jest to miejsce, które ucieleśnia to, jak władza powinna wspierać działania obywateli – dawać im na nie przestrzeń, udostępniać infrastrukturę.

Następne miejsca zajęły kolejno:

IV – Biblioteka Publiczna Dzielnicy Targówek (500 głosów)
V – Pawilony na Nowym Świecie (424 głosy)
VI – Pracownia Duży Pokój (360 głosów)
VII – Dom Spotkań z Historią (334 głosy)
VIII – Kościół Dominikanów (331 głosów)
IX – warszawskie ZOO (317 głosów)
X – Pole Mokotowskie (314 głosów).

Więcej informacji na temat plebiscytu można znaleźć na www.warszawa.ngo.pl/stoleczne-spoleczne oraz www.facebook.com/stoleczne.spoleczne.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek