logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Mężczyźni pomagający kobietom nagrodzeni
15.12.2014
Tematy: Wydarzenia

Mężczyźni pomagający kobietom nagrodzeni



Kapituła V edycji Konkursu Wyróżnienie Białej Wstążki, nagradzającego oraz promującego wzorowe i bezkompromisowe działania mężczyzn wobec tych, którzy stosują przemoc, wyłoniła laureatów w siedmiu kategoriach: wymiar sprawiedliwości, organy ścigania, instytucje i organizacje pomocowe, osoby publiczne, instytucje publiczne, pracodawca-sponsor i osoby prywatne. W ósmej kategorii – media – nie wyłoniono zwycięzcy ze względu na brak zgłoszeń. Za to wyjątkowo, w kategorii – instytucje publiczne, Wyróżnienie Białej Wstążki przyznano dwóm osobom.

Laureatem może zostać osoba, która jest rzeczywistym partnerem kobiet i konsekwentnie przeciwstawia się stosowaniu wobec nich przemocy we wszystkich aspektach życia. W poprzednich czterech edycjach laureatami polskiej edycji konkursu zostało 32 panów.

W tym roku na konkurs spłynęły 24 wnioski z kandydaturami z całej Polski. Laureatami poszczególnych kategoriach zostali:

1 . Wymiar Sprawiedliwości: Adam Witkowicz, kurator zawodowy

2. Organy Ścigania: Marcin Horbik, dzielnicowy

3. Instytucje i organizacje pomocowe: Marek Hojczyk, pracownik Ośrodku Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie

4. Osoby publiczne: gen. Marek Działoszyński – Komendant Główny Policji

5. Instytucja Publiczna: inspektor Michał Domaradzki, Komendant Stołeczny Policji; inspektor Dariusz Pergoł, Zastępca Komendanta Stołecznego Policji

6. Pracodawca-sponsor: Artur Poniatowski

7. Osoba prywatna: Krzysztof Pawłowski

8. Media: brak zgłoszeń

Pomysł wyróżnienia nawiązuje do Kampanii Białej Wstążki, zainicjowanej w 1991 roku w drugą rocznicę masakry w Montrealu, przez grupę ponad 100 tys. kanadyjskich mężczyzn, którzy otwarcie wystąpili przeciwko przemocy wobec kobiet i przypięli sobie symboliczny znak czystości – białą wstążkę, podkreślając w ten sposób swoją postawę życiową: „nie przykładam ręki do krzywdzenia kobiet i dziewczynek”. Z inicjatywą zorganizowania polskiej edycji konkursu wyszli dwaj funkcjonariusze Policji – Kazimierz Walijewski oraz Tomasz Pietrzak. Dzięki ich inicjatywie od 5 lat promowane są postawy godne prawdziwych mężczyzn również w Polsce.

Organizatorem konkursu jest Centrum Praw Kobiet oraz Fundacja Jolanty Kwaśniewskiej „Porozumienie Bez Barier”. Srebrne wstążki którymi są honorowani laureaci konkursu, funduje firma W.KRUK. Projekt dofinansowany jest ze środków Programu Fundusz Incjatyw Obywatelskich.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek