Mężczyzna z marchewką, kobieta z imbirem
Międzynarodowy Związek Wegetarian zaprezentowała własną wizję anatomii człowieka. Nie jest ona nowa, gdyż podobny motyw wykorzystywano już przy innych kampaniach promujących wegetarianizm. Zgodnie z nim organizm człowieka jest spójny z światem przyrody. Natura przybiera podobne kształty, dlatego ludzkie narządy można przedstawić za pomocą metafory warzyw.
Międzynarodowy Związek Wegetarian jest organizacją skupiającą niezależne instytucje działające na rzecz rozwoju wegetarianizmu. Został powołany w 1908 roku podczas międzynarodowego kongresu wegetariańskiego w Dreźnie. Od tej pory aktywnie reprezentuje swoich członków na arenie międzynarodowej. W 1977 roku New Delhi w Indiach ustanowił Światowy Dzień Wegetarianizmu obchodzony co roku 1 października. Z tej okazji we wrześniu br. kuwejcka agencja reklamowa JWT zrealizowała dwie kreacje opatrzonych hasłem „Vegtables are all your body needs” (Warzywa są wszystkim, czego potrzeba twojemu organizmowi).
Zdjęcia prezentują fantomy – męski i żeński, które w przeciwieństwie do tradycyjnych modeli anatomicznych nie zawierają wiernie odtworzonego serca, płuc, jelit, krtani itd. lecz wypełnione są warzywami.
Wegetarianie podkreślają, że jest się tym, co się je. Na szczęście autorzy kampanii nie umieścili na fantomach głowy, ją bowiem chyba najłatwiej, jak zauważył J. Brzechwa, zastąpić kapustą…
D.Lewandowska
zobacz także
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
12.06.2024Kreacje / printy
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024slider
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024Kreacje / printy
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024Kreacje / printy
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024Wiedza - Literatura
Truskawki to ulubione owoce Polaków