W najbliższym tygodniu klienci szwedzkiego koncernu H&M znajdą w kieszeniach ubrań ulotki przypominające metki z informacją o głodowych płacach pracowników i pracownic fabryk H&M w Kambodży, podłożone przez aktywistów kampanii Clean Clothes.
Akcja rozpoczęła się 17 grudnia i będzie się odbywać równolegle w dziesiątkach europejskich sklepów H&M, w tym w Warszawie i Krakowie. Kampania Clean Clothes chce przekonać marki takie jak H&M do zaakceptowania proponowanej przez związki zawodowe w Kambodży, podwyżki z 61 USD do 131 USD na miesiąc.
W październiku br. szwedzka telewizja TV4 wyświetliła reportaż ukazujący warunki zatrudnienia kambodżańskich pracowników fabryk produkujących dla H&M. Aktywiści oraz media wezwały następnie kierownictwo marki do ustosunkowania się do realiów przedstawionych w filmie, marka nie podjęła jednak żadnych wyraźnych działań.
Konsumenci mogą podpisać petycję do H&M by przekonać koncern do podniesienia pensji pracownikom fabryk w Kambodży na stronie ekonsument.pl. Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie livingwage.cleanclothes.org.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
23.05.2022
Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
13.05.2022
Serhij Żadan Człowiekiem Roku 2022 „Gazety Wyborczej”
-
12.05.2022
„Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci
-
11.05.2022
Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy