logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Metamorfozy w Browarze – na przekór stereotypom
21.12.2011
Tematy: Wydarzenia

Metamorfozy w Browarze – na przekór stereotypom



Na początku grudnia, w stylowych wnętrzach salonu AlmiDecor odbyła się sesja fotograficzna projektu „METAMORFOZY – przeciw społecznej niewidzialności”. Jej autorem jest Rafał Michalak. W klimatycznych aranżacjach fotografowi zapozowało piętnaścioro modeli – kobiet i mężczyzn, którzy na co dzień poruszają się na wózkach inwalidzkich. Efekty ich pracy pokazano w sobotę 17 grudnia, w Browarze Mieszczańskim we Wrocławiu, na wernisażu wystawy złożonej z cyklu 15 dyptyków: na pierwszym zdjęciu każda z postaci pojawia się w stylizacji (np. Królowej Śniegu i Napoleona), drugie natomiast zdjęcie pokazuje, że osoby na zdjęciach od zawodowych modeli rożni sposób poruszania się – wózek inwalidzki.

– W jaki sposób pokazać niewidzialność, zaakcentować to, obok czego przechodzimy obojętnie?  Mogłem wybrać łatwą drogę i zaszokować odbiorców, wyostrzyć, bądź przejaskrawić temat – mówi Rafał Michalak – autor zdjęć. – Ale wybrałem drogę, która wydobyła subtelności i ukazała charakter każdej postaci. Dlatego właśnie nasi bohaterowie niemalże wyłaniają się z ciemności, ale dzięki temu dostrzegamy ich piękno i niepowtarzalność.

– Przy okazji sesji udało się odkryć kilka talentów – osób, które po wejściu na plan wchodziły w rolę, jak gdyby była skrojona dla nich na miarę. Ale też wszyscy pozujący stworzyli oryginalne kreacje – każdy dyptyk, to osobna historia, niezależna, żyjąca własnym życiem – mówi Witold Owczarek, artysta-plastyk, który, we współpracy z Rafałem Michalakiem, przygotowywał efekt finalny wystawy.

Projekt METAMORFOZY – przeciw społecznej niewidzialności zrealizowało Stowarzyszenie AXIS przy współpracy ze Stowarzyszeniem COŚ DOBREGO, w ramach funduszy UMWD oraz PFRON.

Wystawę można zwiedzać do Wigilii.

Strona projektu: www.metamorfozy.org.pl








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek