logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  03.02.2010

Meta to start – w otchłań

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


„Przed metaamfetaminą miałam córkę. Teraz mam prostytutkę” – tak przed negatywnymi konsekwencjami zażywania narkotyku przestrzega kampania realizowana od początku tego roku w Stanach Zjednoczonych. Stanowi ona kontynuację projektu „Meth – not even once”, rozpoczętego pięć lat temu w ramach odpowiedzi na stale rosnący odsetek osób uzależnionych od tego narkotyku.

Metaamfetamina uzależnia i wyniszcza organizm silniej i szybciej niż amfetamina. Jest bardzo popularna w USA, w Polsce występuje bardzo rzadko. W świetle danych statystycznych, przytoczonych na oficjalnej stronie internetowej projektu, spożycie narkotyku przez nastolatków od 2005 roku wzrosło o 63%, a około 30% młodych osób deklaruje, że nie miałoby trudności z zakupem metaamfetaminy.

Elementem tej odsłony kampanii („Before meth”) są stworzone przez agencję Venables Bell & Partners plakaty oraz spoty telewizyjne. Obie formy przekazu koncentrują się na rujnujących skutkach zażywania metaamfetaminy i poprzez nieco przerażające wizje (widoczne zwłaszcza w spotach, których klimat przywodzi na myśl sceny z kultowego „Requiem dla snu”) ostrzegają przed choćby jednorazowym zaaplikowaniem narkotyku.

Negatywne konsekwencje związane są nie tylko z fizycznym i psychicznym wyniszczeniem – skutki uzależnienia odczuwają także przyjaciele oraz rodzina osoby uzależnionej, co zostało pokazane na plakatach: „Before Meth I had a brother. Now I have a thief” („Przed metaamfetaminą miałem brata. Teraz mam złodzieja”), „Before Meth I had a best friend. Now I have a junkie.” („Przez metaamfetaminą miałam przyjaciółkę. Teraz mam ćpunkę”). Kampania tworzona przez Montana Meth Project ma na celu uświadomienie najbliższym osobom, jak ważna jest ich świadomość i ingerencja w odpowiednim momencie.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek