logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Męski głos w obronie kobiet
01.04.2018
Tematy: Kampanie, Polska, Walka z przemocą

Męski głos w obronie kobiet



Każda kobieta ma prawo być szczęśliwa, każdy człowiek ma prawo być szczęśliwy! Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji oraz wybitne polskie kobiety zjednoczyli siły, by wspólnie uświadomić jak ogromnym problemem w Polsce jest przemoc wobec kobiet. W nowej odsłonie inicjatywy do działań przystąpili mężczyźni – apelują zwłaszcza do sprawców.

#Kocham. Szanuję – pod takim hasłem w 2017r. Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji realizowała kampanie poruszającą problem przemocy wobec kobiet. Prawie milion Polek rocznie doznaje jakiejkolwiek formy przemocy. Co trzecia kobieta w naszym kraju przynajmniej raz w życiu doznała przemocy, a tylko 20% (oficjalnie zgłoszonych) sprawców przemocy zostaje skazana – te przerażające statystyki podają organizatorzy na oficjalnej stronie kampanii #KochamSzanuję. Wychodząc naprzeciw problemom kobiet, zorganizowano szereg uświadamiających i niosących pomoc działań. Kampania #KochamSzanuję składała się ze spotów telewizyjnych, radiowych, teledysku hymnu „Kocham. Szanuję” czarno-białych portretów oraz malowanych obrazów.

W akcję zaangażowało się 12 znanych kobiet – Dorota Gardias, Edyta Herbuś, Agnieszka Kaczorowska, Anna Kalczyńska, Ania Karwan, Iza Kuna, Karolina Malinowska, Maja Ostaszewska, Karolina Pilarczyk, Joanna Racewicz, Danuta Stenka oraz Grażyna Wolszczak. Z każdą z Bohaterek przeprowadzone zostały wywiady, które znalazły się na stronie internetowej www.kochamszanuje.pl

Maja Ostaszewska o udziale w #KochamSzanuję

Maja Ostaszewska o udziale w Kocham. Szanuję dziękujemy!Dziękujemy także Ania Karwan za ofiarowanie piosenki, która wybrzmiewa w tle wypowiedzi oraz #JakubBadelek za montaż, Natalia Mirowska i #RamezNayyar z Studio Soundflower za udźwiękowienie, Marcin Kopec z Clos Brothers za zgranie obrazu oraz wieloletnią pomoc i współpracę i Bogdan Kierejsza, który pomagał montować i udźwiękawiać całość, Konrad Wojterkowski – przedsiębiorca, społecznik, producent filmowy, autor – produkcja i organizacja kampanii

Opublikowany przez Kocham. Szanuję 12 lutego 2018

„ Zależało nam na wzmocnieniu bitych kobiet, żeby przestały się bać – mówi Konrad Wojterkowski – fundator Krajowego Centrum Kompetencji i organizator akcji.  – To strach jest głównym powodem, który nie pozwala im wyjść z zaklętego kręgu przemocy. Poprzez słowa naszych Bohaterek – będących często autorytetami dla innych kobiet –  chcemy uświadomić, że przemoc nie jest normalna, jak często przekonuje nas otoczenie.

Zasadnicze cele kampanii to uświadomienie bitym kobietom, że życie bez przemocy jest możliwe oraz chęć uwrażliwienia społeczeństwa do reagowania w przypadkach występowania przemocy wobec kobiet.Dzięki zeszłorocznym działaniom Krajowego Centrum Kompetencji, kampania dotarła z przekazem do do ponad 10 mln Polek i Polaków; w tym 5 mln. poprzez media społecznościowe i 5 mln. poprzez różne wywiady TV, radiowe i artykuły prasowe

Wiesz … ale czy reagujesz?#grapozorów #KochamSzanuję #KochamReaguję

Opublikowany przez Kocham. Szanuję 28 marca 2018

Sylwia Spurek, zastępczynią rzecznika praw obywatelskich ds. równego traktowania, porusza istotne zagadnienie – zwrócenia uwagi również na sprawców przemocy. ”Stosowania przemocy można i trzeba się oduczyć. Powinniśmy konsekwentnie adresować formę pomocy również do sprawców działań – proponując im narzędzie przerwania przemocy, jakimi są programy korekcyjno-edukacyjne”.

W kwietniu 2018r. w drugiej odsłonie #KochamSzanuję organizatorzy zwracają uwagę właśnie na mężczyzn i to do nich kierują przekaz. W gronie ambasadorów pojawią się Andrzej Saramonowicz. Zespół Afromental, Marcin Dorociński, Krzysztof Hołowczyc, Szymon Majewski, Czesław Mozil, Remigiusz Mróz, Rafał Sonik, Rafał Wicijowski, Janusz Leon Wiśniewski.

#KochamSzanuję „Brak wiary we własną męskość jest powodem, dla którego mężczyźni dopuszczają się przemocy wobec kobiet” Andrzej Saramonowicz #Ambasador #dziękujemy!

Opublikowany przez Kocham. Szanuję 31 marca 2018

Aktualne informacje dostępne będą w mediach społecznościowych oraz na oficjalnej stronie kampanii.

 

Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji


Nazwa kampanii:
Kocham. Szanuję
Nadawca:
Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji
Wykonawca:
Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji
Hasło kampani:
#Kocham.Szanuję





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek