Tęczowa flaga społeczności LGBT+ to powszechnie rozpoznawany na świecie symbol równości i inkluzywności. Nie dość jednak inkluzywna wobec osób niewidomych i niedowidzących, bo te po prostu nie są w stanie jej zobaczyć. Jak się jednak okazuje, teraz mogą ją… usłyszeć. To zasługa niezwykłej współpracy między Milan Pride, organizatorem mediolańskiej parady równości, oraz włoskim oddziałem agencji TBWA. I – co wydaje się chyba najciekawsze – kampania „The Sound of Pride” („Melodia równości”) ma charakter przede wszystkim naukowy. W największym skrócie chodzi w niej o „przechwycenie” częstotliwości kolorów i przekształcenie ich w utwór muzyczny.
Najpierw biofizyk kwantowy i badacz, Daniele Gullà, za pomocą kamery multispektralnej „przełożył” niesłyszalne częstotliwości akustyczne z kolorów na sygnały dźwiękowe. Następnie wyodrębnione z sześciu kolorów tęczowej flagi częstotliwości zostały zdekodowane i przetworzone w zapis nutowy przez Alessandro Brancę i Serenę Menarini. Po czym – dzięki współpracy z Mediolańską Orkiestrą Symfoniczną – zyskały realny kształt, jako „klasyczny” utwór na instrumenty smyczkowe. Zapis kampanii, czy też może lepiej naukowo-artystycznego eksperymentu, można obejrzeć poniżej:
txt: Dorota Chrobak
zobacz także
-
06.07.2025slider
Młodzi ludzie najbardziej samotni
-
30.06.2025Wydarzenia
Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?